شناسهٔ خبر: 43457892 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پرنده‌های بومی فردیس رایگان واکسینه شدند

رئیس دامپزشکی شهرستان فردیس گفت: ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور بومی و روستایی سطح شهرستان به صورت رایگان واکسن نیوکاسل دریافت کردند.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی راهنورد، رئیس دامپزشکی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی از نیمه مهرماه سال جاری، گفت: در راستای اجرای دستورالعملهای سازمان دامپزشکی و به منظور پیشگیری از بیماری‌های واگیر طیور بومی، از نیمه مهرماه سال جاری مرحله سوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور روستایی و بومی در سطح شهرستان فردیس به صورت رایگان آغاز شد.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون رایگان نیوکاسل طیور بومی شهرستان فردیس طی ۱۵ روز اجرا شد و به پایان رسید، افزود: در این طرح تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ قطعه طیور بومی و روستایی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.

رئیس دامپزشکی فردیس با اشاره به اینکه این طرح به صورت مراجعه اکیپ‌های دامپزشکی به درب منازل انجام شده است، گفت: مراحل اول و دوم طرح واکسیناسیون نیوکاسل در سال گذشته و ابتدای سال جاری انجام شده و  مرحله سوم طرح مذکور از نیمه مهرماه در طیور بومی حومه شهر و روستاهای شهرستان فردیس به اجرا درآمد.

وی یادآور شد: نیوکاسل از بیماری‌هایی مسری و واگیردار است که دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی طیور را درگیر می‌کند که به منظور کنترل این بیماری، حفاظت از طیور بومی و جلوگیری از سرایت بیماری به واحدهای طیور صنعتی،  طرح واکسیناسیون طیور بومی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ج

نظر شما