شناسهٔ خبر: 4345144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خبر داد:

بازدید ۱۲۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، از بازدید بیش از یک هزار و ۲۰۰ گردشگر خارجی از جاذبه‌های دیدنی این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایلنا از رشت، رضا علیزاده، پیش از ظهر امروز در جلسه سازمان میراث فرهنگی با تقدیر از تلاش و زحمات تمامی همکاران این سازمان در ایام نوروز امسال اظهار کرد: تمام سعی تیم گردشگری نوروزی گیلان درایجاد لحظات خوب و خاطره انگیز برای گردشگران و بازدید کنندگان از مناطق تاریخی و گردشگری این استان بود.

وی، با اشاره به تعداد ورود گردشگران نوروزی در گیلان ابراز کرد: در نوروز امسال در حدود شش میلیون نفرشب گردشگر در گیلان اسکان داده شدند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، تصریح کرد: متوسط استفاده از مراکز اقامتی گیلان در نوروز امسال بیش از ۹۴ درصد بود.

وی با اشاره به اینکه تا ۱۲ فروردین امسال بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر ناوگان عمومی وارد استان شدند، تصریح کرد: ۷ هزار و ۵۰۰ نفر هوایی و بالغ بر ۹۵۵ هزار نفر با خودرو وارد گیلان شدند.

علیزاده، از ورود و بازدید یک‌هزار و ۲۰۰ نفر گردشگر خارجی در نوروزی امسال به گیلان خبر داد و گفت: این میزان گردشگر نسبت به نوروز سال گذشته ۱۲. ۵ درصد رشد داشته است.

وی، با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری گیلان بازدید کردند، خاطرنشان کرد: این میزان ۱۳ درصد رشد داشته است.

این مسئول، درباره بازرسی و سرکشی از تاسیسات گردشگری گیلان یادآور شد: در نوروز امسال یک‌هزار و ۵۶۲ مورد بازدید از تاسیسات گردشگری گیلان صورت گرفت که ۲۱ مورد تذکر و دو واحد تاسیسات گردشگری نیز تعلیق شده است.

وی، از تشویق پنج نفر از صاحبان تاسیسات گردشگری این استان در نوروز امسال خبر داد.

نظر شما