شناسهٔ خبر: 43436706 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سردار مهری: سربازان وظیفه نیمی از توان دفاعی و امنیتی کشورند

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی در برقراری سلامت و امنیت در کشور، گفت: بیش از ۵۰درصد توان دفاعی و امنیتی کشورمان توسط سربازانِ عزیزِ وظیفه انجام می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سردار تقی مهری با اشاره به شعار "با هم برای امنیت و سلامت" که برای هفته نیروی انتظامی انتخاب شده و متناسب با شرایط کشور است، گفت: سلامت و امنیت به قول رسول الله (ص) دو نعمت هستند.

وی ادامه داد: امنیت همچون ظرفی است که تمام فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و هر کسب و کاری نیازمند امنیت است که اگر امنیت نباشد، هیچیک از موارد فوق شکل نمی‌گیرد.

سردار مهری با اشاره به همزمان شدن کرونا و شرایط سربازی در کشور اظهار کرد: دفاع از جان و مال و ناموس کشور، وظیفه هر یک از مردم است و در اجرای قوانین، کلیه اتباع ذکور ایرانی مکلف به انجام خدمت سربازی هستند.

وی در خصوص فرمایش رهبری که خدمت مقدس را خاطرنشان ساخته اند، گفت: رهبری در جایی دیگر خدمت سربازی را جهاد فی سبیل الله دانسته اند و فلسفه وجودی این خدمت نیز، مسئله امنیت است.

سردار مهری با اشاره به الگو بودن کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی و بهره مندی از جوانان در حال خدمت در این دفاع مقدس، گفت: امسال نیز همزمان با کرونا به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمهیداتی اندیشیدیم و اعلام کردیم بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح نیازمند پزشک و پرستار است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا خاطرنشان کرد: بر این اساس اعلام شد کلیه مشمولینی که قرار است در ماه‌های بعد اعزام شوند، فراخوان شده و به کمک درمانگاه‌های نیرو‌های مسلح آیند و در این میان، پزشکان و پرستاران مشمول، در ششم فروردین ۹۹ تا بیش از ۹۰ درصد در سازمان وظیفه عمومی حاضر شدند؛ در حالیکه بر اساس قانون می‌توانستند اسفندماه عازم خدمت سربازی شوند.

سردار مهری بار دیگر گره خوردن مسئله امنیت و سلامت را یادآوری کرد و گفت: این عزیزان هم اکنون نیز در حال خدمت هستند؛ لذا جوانانِ ایرانی در هر مسئله‌ای داوطلبانه حاضر می‌شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا همچنین از به کارگیری بیش از ۵۰درصد توان دفاعی و امنیتی کشورمان توسط سربازانِ عزیزِ وظیفه اظهار کرد: سربازان و افراد کادری شهر‌های کشور را در حوزه کرونا قرنطینه کردند و برای نیروی انتظامی، برقراری امنیت در هر شرایطی تفاوتی نمی‌کند.

سردار مهری در رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی ۱۰ خدمت را به مردم ارائه می‌دهد و یکی از اهداف مهمی که دنبال می‌کنیم، استفاده از فناوری‌های نوین است تا مردم سهل‌تر از خدمات نیروی انتظامی استفاده کنند.

وی افزود: همچنین مهارت آموزی شغلی سربازان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با برخی وزارتخانه‌ها صورت گرفت و در آینده با شعار "هر سرباز؛ یک شغل" پیش خواهیم رفت.

سردار مهری همچنین از پیش بینی تسهیلات بانکی تا ۵۰ میلیون برای اشتغالزایی سربازان در آینده خبر داد و گفت: امسال کنکور به تاخیر افتاد و تسهیلات ویژه‌ای را در این ایام توسط سازمان وظیفه عمومی پیش بینی کردیم.

وی با بیان اینکه مشمولان می‌توانند تا اول آذرماه خدمت سربازی خود را تمدید کنند، اظهار کرد: سردار اشتری دو روز مرخصی تشویقی در هفته نیروی انتظامی برای سربازان در نظر گرفتند. مرخصی استحقاقی نیز به یک ماه در سال افزایش یافته است.

نظر شما