شناسهٔ خبر: 43401604 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگیریهای نظامی در قره باغ همچنان ادامه دارد

باکو- ایرنا- وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از تداوم درگیری‌ها و تحرکات نظامی با ارمنستان در شب گذشته و امروز در محورهای مختلف منطقه مورد مناقشه قره‌باغ خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، واحدهای پدافند هوایی جمهوری آذربایجان ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه روز شنبه به وقت محلی یک فروند جنگنده "سوخو -۲۵ " ارمنستان را در مسیر شهرستان جبرایل در قره‌باغ سرنگون کردند.

این گزارش همچنین با اعلام این که واحدهای ارتش جمهوری آذربایجان یک سامانه موشکی "اس-۳۰۰" نیروهای ارمنستان را نابود کرده است، گزارش تصویری در این زمینه نیز پخش کرد.

به گزارش وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، شب گذشته نیز وضع متشنج بر منطقه مورد مناقشه قره‌باغ حاکم بوده و درگیری های نظامی در محورهای "آق‌دره– آق‌دام " و "فضولی- هادروت- جبرایل" ادامه داشت.  

این گزارش افزود: ارتش جمهوری آذربایجان در این درگیری ها نیروهای ارمنی را مجبور به عقب نشینی کرده و در جریان آن مقادیری از تجهیزات نظامی از جمله  هفت فروند زره پوش، ۱۰ فروند خودروی باری نظامی، هفت فروند خودروی نظامی و دو واحد توپخانه را نابود کرده است.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان پس از یک وقفه چند هفته‌ای بار دیگر از ششم مهرماه جاری از سر گرفته شده است.

پس از درگیری‌های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و برخی تحرکات نظامی به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش‌بینی کرده بود.

با وجود حصول توافق آتش‌بس در مذاکرات جمعه گذشته (۱۸ مهر) وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو، توافق آتش‌بس در چند روز اخیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ به صورت مکرر نقض شده است.

نظر شما