شناسهٔ خبر: 43392481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ درصد بیماران کرونای کرمانشاه در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند

کرمانشاه - ایرنا- رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه حدود ۲۰ درصد بیماران مشکوک به کرونای استان کرمانشاه در بخش‌های ویژه بستری هستند از مردم خواست مواظب کرونای مهاجم‌تر و خطرناک تر پاییز و زمستان باشند.

صاحب‌خبر -

«مهدی محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تداوم روند افزایش موارد بستری‌ها در آمار مبتلایان به کرونا در استان اعلام کرد در حال حاضر ۵۹۰ بیمار مربوط به کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری هستند.

وی افزود: در شبانه روز گذشته ۶۶ مورد بیمار مثبت بستری و ۲۴۱ بیمار مثبت سرپایی در استان شناسایی شدند.

وی در ادامه تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی در ۲۴ ساعت گذشته در استان را هشت نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل پنج نفر در شهرستان کرمانشاه، یک نفر در شهرستان روانسر، یک نفر شهرستان صحنه و یک نفر در شهرستان هرسین است.

او مجموع جان باختگان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون در استان را ۷۳۷ نفر اعلام کرد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه همچنین اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۱ بیمار جدید با علائم بیماری کرونا در استان بستری و ۱۱ نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۶۵ نفر از بیماران کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسیده است.

«سیما سادات لاری» روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۵ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۵۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۱۶ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب،  مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۵۲۲ هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۹ هزار و ۸۷۰ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۴۲۰ هزار و ۹۱۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین چهار هزار و ۶۸۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون چهار میلیون و ۴۵۴ هزار و ۵۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما