شناسهٔ خبر: 43369158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سهام‌داران غیرمستقیم می‌توانند تا ۶۰ درصد سهامشان را بفروشند

معاون نظارت نهاده‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور گفت: افرادی که سهام‌داری غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا معتمد عصر امروز در جلسه بررسی روند تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار کرد: ۶۰ درصد افراد دارای سهام عدالت در کشور روش غیرمستقیم مدیریت سهام را انتخاب کردند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی متولی سهام این سهامداران شدند.

او ادامه داد: پس از این مهم، شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به‌منظور حسابرسی صورت‌های مالی منتهی به شهریور ۹۹، افزایش سرمایه و انعکاس اطلاعات برای سرمایه‌گذاری اقدام کردند.

معاون نظارت نهاده‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اضافه کرد: برای ۲۷ استان تاکنون فرایند کار انجام و ۱۲ استان نیز نمادشان در بورس بازگشایی شده است و افرادی که سهام‌داری غیرمستقیم را انتخاب کردند، در این استان‌ها می‌توانند تا ۶۰ درصد سهام خود را به فروش برسانند.

معتمد بیان کرد: در استان سمنان در حال حاضر افزایش سرمایه شرکت در کدال به ثبت رسیده است و سهامداران شناسایی شدند.

او گفت: تهیه صورت‌های مالی و افشای این صورت‌های مالی در سازمان بورس و پس از آن معرفی نماد و بازگشایی نماد از مراحل بعدی روند اجرایی تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان است.

معاون نظارت نهاده‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور اضافه کرد: ارزش روز دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان بالغ بر سه هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان است.

معتمد بیان کرد: امروز نیاز است تا شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان، تکمیل فرایند موجود را در دستور کار قرار دهد تا پس از بازگشایی نماد، برآورد سود را انجام داده و با برگزاری مجمع، در گام اول بتواند سود سهام را بین ۲۲۰ هزار نفری که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند، پرداخت کند.

او گفت: برگزاری مجمع به‌صورت غیرحضوری و از طریق ثبت‌نام این سهامداران در سامانه‌های برخط، تقسیم سود و مابقی روال، نیاز امروز شرکت سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت استان سمنان است که باید پس از تأیید صورت‌های حسابرسی و بازگشایی نماد در بورس، در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۲/ک/

نظر شما