شناسهٔ خبر: 43366555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پمپئو عربستان را به عادی سازی روابط با اسرائیل تشویق کرد

تهران-ایرنا- مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با فیصل بن فرحان همتای سعودی خود، ریاض را به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تشویق کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک،‌ پمپئو و فیصل بن فرحان در دیداری در وزارت خارجه آمریکا روابط دو جانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه امنیتی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دادند.

پمپئو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سعودی خود گفت: ما امروز درباره مسائل امنیتی و منطقه‌ای و اقدامات تهدیدآمیز ایران که خطری برای روند تجارت در منطقه می‌شود، گفت‌وگو کردیم.

وی افزود: امیدواریم که عربستان موضوع عادی‌سازی روابط با اسرائیل را بررسی کند.

از سوی دیگر وزیر خارجه عربستان نیز تاکید کرد که درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی و امنیتی دو جانبه با همتای آمریکایی خود گفت‌وگو کرده است.

بن فرحان مدعی شد که ریاض همچنان به مقابله با ترورسیم و اقدامات ایران در حمایت از گروه‌ حوثی یمن که صدها موشک به عربستان شلیک کردند،  ادامه می‌دهد.
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه هم زمان با آغاز گفتگوی راهبردی ایالات متحده و عربستان با همتای سعودی خود در واشنگتن دیدار کرد.
براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا این گفتگو بر تعهدات مشترک ما در زمینه پیشبرد امنیت و شکوفایی منطقه ای، توسعه اقتصادی متمرکز خواهد بود.

نظر شما