شناسهٔ خبر: 43361060 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار: برق رسانی واحدهای تولیدی اشتهارد به روز رسانی شود

کرج - ایرنا- فرماندار اشتهارد با اشاره به وقوع چندفقره آتش سوزی طی هفته های اخیر در شهرک صنعتی اشتهارد گفت: از صاحبان صنایع و مدیریت شهرک صنعتی اشتهارد انتظار می رود که برق رسانی به صنایع را روزآمد کنند.

صاحب‌خبر -

محمد کردی روز چهارشنبه پس از مهار آتش سوزی یک واحد تولید کارتن در شهرک صنعتی اشتهارد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: بررسی آتش سوزی های هفته های اخیر بیانگر فرسودگی تاسیسات و اتصال برق بوده که البته نیازمند کارشناسی بیشتر است.

وی اضافه کرد: به همین منظور نیاز است تا در تاسیسات برقی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرک صنعتی اشتهارد بازنگری شود.

کردی با بیان اینکه این آتش سوزی ها خسارت جانی در برنداشته است،  اظهار داشت: بیش از ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی اشتهارد مشغول به فعالیت هستند و به طور طبیعی وقوع آتش سوزی با این تعداد واحد غیر ممکن نیست.

وی ادامه داد: در این بین با هدف پیشگیری و به حداقل رساندن این آتش سوزی ها در مرحله نخست بایستی آموزش های ایمنی در تمام این واحدها به کارگران و پرسنل داده شود.

فرماندار اشتهارد با بیان اینکه خطای انسانی و فرسودگی تاسیسات مهم ترین عواملی هستند که می توانند سبب رخ دادن چنین حوادثی شوند خاطر نشان کرد: آموزش و به روز رسانی سیستم های ایمنی و برقی از مواردی هستند که واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد باید امروز نسبت به آن توجه بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به وقوع آتش سوزی امروز چهارشنبه در یک واحد تولید کارتن در شهرک صنعتی اشتهارد عنوان کرد: با مساعدت استانداری البرز چندین دستگاه خودرو آتش نشانی از شهرستان های مجاور به شهرک صنعتی اشتهارد اعزام که موفق به مهار آتش شدند.

حدود ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعال و نیمه فعال در شهرک صنعتی اشتهارد استان البرز مستقر هستند.

شهرک صنعتی اشتهارد در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

نظر شما