شناسهٔ خبر: 43350952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

پرونده ویژه| مصائب حق‌التدریسی‌- ۲۶

ملانظری: سابقه حق‌التدریسی برای جذب هیئت علمی در دانشگاه الزهرا(س) امتیاز است

رئیس دانشگاه الزهرا(س) گفت: سابقه حق‌التدریسی معرفی شدگان به دانشگاه در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم یک امتیاز و اولویت در نظر گرفته می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهناز ملانظری، رییس دانشگاه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره جذب اعضای هیئت علمی و اعلام نیاز به مرکز جذب وزارت علوم بیان کرد: براساس برنامه زمانبندی اعلامی از سوی مرکز جذب وزارت علوم این دوره به دلیل شرایط خاص بازه زمانی طولانی‌تری را برای بررسی و اعلام نیاز‌های خود فرصت داشتیم.

ملانظری ادامه داد: برای بررسی نیاز‌های گروه‌های مختلف دانشگاه کمیته راهبری را تعیین کردیم که در آنجا براساس شاخص‌های مشخص اعلام نیاز‌های هر گروه بررسی شود.

رییس دانشگاه الزهرا (س) اظهار داشت: از آنجایی که پاسخگویی و ارائه مجوز‌های لازم به تمام تقاضا‌های گروه‌های دانشگاه ممکن نیست کمیته راهبری را تشکیل دادیم تا کار بررسی نیاز‌ها را انجام داده و موارد مهم شناسایی شوند و درنهایت نیاز‌های خود را به مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم اعلام کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه سوابق تدریس اساتید مدعو و حق‌التدریس در جذب معرفی‌شدگان به دانشگاه برای فراخوان اهمیت دارد، عنوان کرد: در ابتدا سوابق تحصیلی و آموزشی فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و به دنبال آن تجربه و سوابق آموزشی‌اش؛ بدون شک اگر فرد معرفی شده پیش‌تر سابقه تدریس در دانشگاه را در کارنامه خود داشته باشد، به عنوان یک امتیاز ویژه و اولویت برای او در نظر می‌گیریم.

ملانظری افزود: البته در امتیازدهی به افراد برای جذب، حتما موارد پژوهشی نیز بررسی می‌شود یعنی با توجه به شرایط امروز یک استاد باید چندوجهی باشد و صرف آموزش به تنها کفایت نمی‌کند لذا در مقایسه‌های خود برای جذب هیئت علمی افراد معرفی شده را هم از بعد آموزشی و هم از بعد پژوهشی می‌سنجیم.

به گفته رییس دانشگاه الزهرا (س)، مسائل فرهنگی و اخلاقی افراد هم در این مسئله بررسی می‌شود و درنهایت افراد دارای صلاحیت در مقایسه با دیگران انتخاب خواهند شد.

نظر شما