شناسهٔ خبر: 43342055 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تحلیلگر سیاسی لبنان توئیت کرد

ماموریت پمپئو به جعجع برای جنگ داخلی در لبنان

تحلیلگر سیاسی و نظامی مطرح لبنان به اجرای نقشه وزیر خارجه آمریکا در این کشور اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «امین حطیط» تحلیلگر سیاسی و نظامی مطرح لبنان با انتشار یک پست توئیتری به سخنان فتنه انگیز «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» علیه حزب الله واکنش نشان داد.

وی در این پست توئیتری نوشت: برخی افراد از اینکه جعجع نیرو‌های خود را برای مبارزه با حزب الله آماده می‌کند تعجب کرده اند. این سخنان جای تعجب ندارد.

حطیط اضافه کرد: من از این افراد می‌پرسم که آیا لبنان در مرحله اجرای نقشه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به سر نمی‌بَرَد؟

این تحلیلگر لبنانی نوشت: نقشه پمپئو برای تسلیم کردن لبنان از ۲۰ ماه قبل آغاز شده است و ۳ مرحله آن یعنی (خلأ سیاسی- فروپاشی مالی و اقتصادی و خلأ امنیتی و معیشتی) اجرا شده است.

حطیط ادامه داد: آیا تنها موارد باقی مانده، جنگ داخلی در لبنان است که به نیرو‌های جعجع سپرده شده است و بعد از آن هم تجاوزات اسرائیل صورت می‌گیرد؟
 
ماموریت پمپئو به جعجع برای جنگ داخلی در لبنان
ماجرا از این قرار است که چند روز قبل، «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» در جمعی خصوصی به «ولید جنبلاط» رئیس حزب «التقدمی الاشتراکی» لبنان پیشنهاد استعفای نمایندگان این دو حزب از پارلمان را داده بود و جنبلاط با آن مخالفت کرده بود. جعجع پس از آن بر ادامه مقابله خود با حزب‌الله تا آخر خط تأکید کرده و مدعی شده بود «من پانزده هزار جنگجو دارم و ما قادر به مقابله با حزب‌الله هستیم».

زمانی که جنبلاط درباره خطرناک بودن این اظهارات هشدار می‌دهد، جعجع پاسخ می‌دهد که از حمایت آمریکا، عربستان سعودی، امارات و دیگر کشور‌ها برخوردار است.

نظر شما