شناسهٔ خبر: 43342020 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر کار:

سازمان تامین اجتماعی کشور ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

خرم‌آباد - ایرنا - معاون اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال سازمان تامین اجتماعی بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد که در این راستا باید حق بیمه شدگان مشخص شود.

صاحب‌خبر -

حجت الله میرزایی روز سه‌شنبه در نشست شورای اداری الیگودرز اظهار داشت: معاونت ستادی وظیفه پیگیری و نظارت بر اجرای تعهدات در پروژه‌هایی که توسط هلدینگ ها و صندوق بازنشستگی کشوری ایجاد می شوند را بر عهده دارد.

وی افزود: آنچه که وزیر محترم تصویب کرده و صندوق ها مصوب کرده‌اند باید اجرایی شود و طبق برنامه، مجری طرح باید زمان بندی را اعلام کند.

وی ادامه داد: برخی موانع در اجرای پروژه ها خارج از اختیارات وزارتخانه است و تشریفات حقوقی دارد برای واگذاری زمین منطقه گردشگری حوضیان، زمین کشت و صنعت پنج هزار راسی و لاستیک سازی موضوع تامین ارز و اعلام تخصیص از سوی بانک مرکزی یک ضرورت بوده که بدون آن نمیتوان اقدامی کرد.

میرزایی اظهار کرد: اکنون شرکت های وجود دارند که وارداتی داشته اما با موانع بسیاری روبرو شده اند و اجازه ورود کالا را ندارند حتی با تأمین ارز از منابع خودشان هم بانک مرکزی اجازه ترخیص نمیدهد که باید من موانع برطرف شود.

وی گفت: ترجیح می دهیم که پروژه‌ها با کمترین تعلل به اتمام برسند تا بازدهی مناسب را در زمان مناسب داشته باشند.

وی افزود: در قانون بودجه فرصتی وجود دارد که در مواردی که بانک های عامل می پذیرند، طرح هایی که بیش از ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشند منابع آنها را بانک های عامل و سازمان برنامه و بودجه تامین کند.

معاون اقتصادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون برای ۲۵ پروژه ورزشی توافقی با بانک های رفاه و تعاون صورت گرفته که ۲۰ درصد آن را سازمان برنامه و بودجه و مابقی آن را بانک عامل بپردازند.

میرزایی اظهار کرد: در این راستا همکاری خوبی صورت گرفته و امیدواریم مجتمع ورزشی کارگران شهرستان الیگودرز در این فهرست قرار گیرد.

وی ادامه داد: برای بیمه قالیبافان و کارگران ساختمانی حق بیمه باید مشخص شود که چه کسی آن را پرداخت میکند چراکه سازمانهای تامین اجتماعی با کسری های بزرگ مواجه هستند.

میرزایی گفت: امسال بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومن سازمان تامین اجتماعی کسری بودجه دارد که در این راستا باید حق بیمه مشخص شود.

نظر شما