شناسهٔ خبر: 43339454 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

دکتر طهماسب کاظمی تشریح کرد

نحوه برگزاری بیش از 25 هزار مصاحبه دکتری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی جزئیات نحوه برگزاری بیش از 25 هزار مصاحبه دکتری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی ، با اشاره به برگزاری جلسات مصاحبه دکتری گفت: امسال شاهد درخواست بیش از 50 هزار نفر از داوطلبان متقاضی تحصیل در دوره دکتری دانشگاه آزاد اسلامی بودیم که با بررسی نمرات آزمون دکتری سال 1399 و سوابق تحصیلی و پژوهشی داوطلبان، برنامه‌ریزی‌های لازم برای مصاحبه داوطلبان انجام شد.

وی ادامه داد: پس از این بررسی‌ها، بیش از 25 هزار نفر برای شرکت در مصاحبه ورودی دوره دکتری سال 1399 دانشگاه آزاد اسلامی دعوت شدند و این مصاحبه ها از روز شنبه 19 مهرماه آغاز شد و تا 30 مهر ادامه خواهد شد.

دکتر طهماسب کاظمی با اشاره به ضوابط مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات مصاحبه دکتری به صورت غیرحضوری در دستورکار قرار گرفت و بیش از 1300 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان های تهران و البرز، با حضور در واحدهای علوم و تحقیقات، تهران مرکزی، تهران جنوب، تهران شمال و تهران غرب، مسئولیت انجام مصاحبهها را برعهده گرفتند.

وی افزود: در این شیوه، سوابق آموزشی و پژوهشی دانشجویان از قبل در سامانه بارگذاری شده و در اختیار اساتید قرار می گیرد. براساس این سوابق و نمرات متقاضی در آزمون، مصاحبه انجام می شود؛ بدین صورت که چهار استاد در واحد دانشگاهی مستقر می شوند و داوطلب از محل دسترسی خود به اینترنت، در زمان تعیین شده باید به سامانه متصل شده و مصاحبه را انجام دهد.

رئیس سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فراهم کردن زیرساخت های لازم برای برگزاری مصاحبه دکتری به صورت مجازی، گفت: زیرساخت فراهم شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی، پنج برابر ظرفیت موردنیاز است به طوری که آمادگی برگزاری مصاحبه از 800 نفر را داریم . اما داوطلبان در 140 تا 160 اتاق مصاحبه به طور همزمان در حال مصاحبه هستند.

دکتر طهماسب کاظمی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از انجام مصاحبه از داوطلبان، نمرات آنها در سامانه بارگذاری و پس از پردازش و بررسی نهایی، نتایج پذیرفته شدگان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی حداکثر تا ٥ آبان ماه اعلام خواهد شد. پس از اعلام نتایج، ثبت‌نام در واحدهای دانشگاهی و از طریق سامانه آموزشیار انجام می‌شود.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما