شناسهٔ خبر: 43332830 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آلمان به رفتارهای تحریک آمیز ترکیه در دریای مدیترانه هشدار داد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر امور خارجه آلمان به ترکیه هشدار داد دست از اقدامات تحریک آمیز در دریای مدیترانه بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العربیه، تصمیم ترکیه برای اعزام یک کشتی اکتشافی نفت و گاز به دریای مدیترانه بار دیگر صدای اعتراض کشورهای اروپایی را درآورد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان امروز( سه شنبه) با بیان اینکه ترکیه باید دست از رفتارهای تحریک آمیز خود در راستای استخراج گاز در شرق دریاری مدیترانه بردارد، گفت: آلمان در کنار قبرس و یونان دو شریک خود در اتحادیه اروپا خواهد بود.از ترکیه می خواهیم که همچنان راه گفت و گو را ادامه دهد و اکتشاف گاز در مناطق دریایی مورد مناقشه را از سر نگیرد.

روز دوشنبه یک کشتی ترکیه ای برای بررسی لرزه نگاری در شرق دریای مدیترانه به آب زد که این باعث شد تا یونان بار دیگر از اتحادیه اروپا بخواهد که تحریم های را علیه آنکارا وضع کند.

در همان روز اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و این اقدام ترکیه را محکوم کرد. قرار است که در جلسه روزهای پنج شنبه و جمعه در بروکسل این موضوع دوباره مورد بررسی و مناقشه قرار گیرد.

جوزف بورل، وزیر خارجه اتحادیه اروپا در پایان نشست با وزرای خارجه اتحادیه در لوکزامبورگ اعلام کرد: ماموریت جدید کشتی تحقیقاتی لرزه ای « اوروک ریس» در جلسه بعدی سران اروپایی مورد بررسی قرار می گیرد.اقدامات اخیر آنکارا تاسف آور است و به تنشی جدید در منطقه تبدیل خواهد شد این درحالی است که ما در جلسه اخیر خواستار کاهش تنش شدیم.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا هم هشدار داد: اگر آنکارا به فعالیت های غیرقانونی خود ادامه دهد آنها تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد. تحریم های اقتصادی علیه ترکیه آماده آماده هستند و چنانچه این کشور به رفتارهای خود ادامه داد بلافاصله اجرا می شوند.

متن خبر را دنبال کنید

نظر شما