شناسهٔ خبر: 4331065 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

اعلام آمادگی آمریکا برای سوخت‌رسانی به جنگنده‌های متجاوز سعودی علیه یمن

صاحب‌خبر -

 واشنگتن براي سوخت‌رساني به جنگنده‌هاي عربستاني براي تجاوز به يمن و کشتار بيشتر مردم بي‌گناه اين کشور اعلام آمادگي کرد.

به گزارش پايگاه خبري «أنحاء»، يک مسئول نظامي ارتش آمريکا اعلام کرد که آمريکا در بخشي از کمک‌هاي خود به ائتلاف متجاوز سعودي عليه يمن، به سوختگيري جنگنده‌هاي اين ائتلاف در عمليات موسوم به «طوفان قاطع» اقدام خواهد کرد.
اين مسئول نظامي آمريکايي که نخواست نامش فاش شود، افزود: فرماندهي نظامي ارتش آمريکا در خاورميانه باهماهنگي پنتاگون مجوز استقرار هواپيماهاي سوخت‌رسان براي سوختگيري جنگنده هاي ائتلاف سعودي را صادر کرده است.
اين منبع نظامي آمريکا در ادامه تاکيد کرد که عمليات سوخت رساني آمريکا در خارج از حريم هوايي يمن صورت خواهد گرفت.
باراک اوباما، رئيس جمهوري آمريکا متعهد شده است از تجاوز نظامي ائتلاف متجاوز عليه يمن به سرکردگي عربستان براي ضربه زدن به روند سياسي در اين کشور، حمايت اطلاعاتي و لوجستيکي کند.
باراک اوباما شب گذشته نيز در تماس تلفني با پادشاه عربستان بر اهميت آمريکا به صلح و امنيت منطقه تاکيد کرد و گفت: «آمريکا به حمايت از عربستان براي دفاع از خودش کاملا پايبند است».
طي يک هفته از تجاوز نظامي عربستان به شهرهاي يمن از جمله پايگاه‌هاي نظامي و غير نظامي بيش از هزار شهروند يمني شهيد يا زخمي شده اند.
خانم «والري آموس» مسئول امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در گزارشي اعلام کرد که در پي تجاوزات ائتلاف سعودي عليه يمن، بيش از 500 نفر کشته و 1700 نفر نيز زخمي شدند.

*فارس

نظر شما