شناسهٔ خبر: 43304906 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بررسی مطالبه کمپین سربازی در گفت‌وگو با سردبیر سوژه/ «فارس من» پیگیر ماجرا است

درخواست هزاران جوان برای لغو مصوبه افزایش مدت سربازی در «فارس من» به ثبت رسید. آنها خواستار پیگیری این موضوع از سوی مسؤولان مربوطه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از انتشار اطلاعیه‌ای در تاریخ ۱۶ مهر ۹۹ از سوی اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر متناسب‌سازی مدت خدمت در مناطق گوناگون برای کارکنان وظیفه بومی و غیربومی، کمپینی در «فارس من» درباره لغو «مصوبه افزایش 24 ماهه خدمت سربازی» ایجاد شد که نظر بیش از ۲۰ هزار حامی را به خود جلب کرد.

 

طی تماس تلفنی با مخاطب ثبت‌کننده این سوژه عنوان شد که تصمیم خلق‌الساعه و افزایش خدمت سربازی به ۲۴ ماه با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، هزینه‌های گزاف زندگی، ازدواج، مسکن و تأمین هزینه‌های معیشت برای خانواده، بار روانی به همراه خواهد داشت. بنابراین بهترین اقدام برای کاستن اندکی فشار روحی مشمولان، کاهش مدت خدمت سربازی است.

 

همچنین وی در ادامه افزود: اگر هدف جبران کمبود سرباز است باید مدت خدمت را کم کرده تا جوانان با شوق بیشتری به سربازی بروند اما متأسفانه شاهدیم علاوه بر حقوق کم، مدت زمان خدمت نیز افزایش یافته است بنابراین می‌توان به جای اضافه کردن خدمت مناطق عادی، خدمت مناطق مرزی و عملیاتی را کاهش داد.

 

مخاطب «فارس من» تصریح کرد: درست است استدلال معاونت بر برقراری عدالت بوده اما ما جوانان خواستاریم مسؤولان در راستای رسالت و اختیارات خود این مصوبه را لغو کرده و موجبات آرامش‌خاطر جوانان را فراهم سازند.

 

در همین راستا، امیر دریادار دوم غلامرضا رحیمی‌پور رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، از اعمال تغییرات جدید در مدت زمان خدمت سربازی برحسب بومی و غیربومی بودن سربازان خبر داد و گفت: با اجرای این قانون، مدت خدمت بیش از دو سوم سربازان در تغییرات جدید نیروهای مسلح کاهش یافته است.

 

گفتنی است؛ خبرنگاران فارس همچنان پیگیر مطالبات مخاطبان «فارس من» است.

انتهای پیام/

نظر شما