شناسهٔ خبر: 43296522 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمپین پیراپزشکان در فارس من 3000 امضایی شد/ پیگیری در دستور کار

هزاران پیراپزشک با تشکیل کمپینی در «فارس من» خواستار تشکیل سازمان نظام پیراپزشکی شدند. مطالبه آنها در دستور کار برای پیگیری قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مخاطبان با راه‌اندازی کمپینی در تاریخ  ۹ مهر در سامانه «فارس من» خواستار «تشکیل نظام پیراپزشکی» شدند. پویشی که در آن گروه‌های پیراپزشکی نظیر رادیولوژی، آزمایشگاهیان، پرتونگاری چند سالی است در پیچ و خم مسائل صنفی هستند. 

مطالبه‌ای که در آن کارشناسان رادیولوژی از شرایط دشوار کاری، کاهش حق اشعه، حقوق و مزایای کم، عدم صدور شماره نظام پیراپزشکی از سوی وزارت بهداشت انتقاد کردند. 

سردبیر ثبت‌کننده این سوژه در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم نظام‌مند بودن پیراپزشکان و دخالت رشته‌های دیگر در این صنف، اظهار داشت: وزارت بهداشت به کارشناسان رادیولوژی از صدور مجوز شماره نظام راه‌اندازی مرکز تصویربرداری خودداری کرده و زمینه فعالیت این قشر را نظام‌مند نمی‌کند. این در حالی است که پزشکان عمومی، لیسانسه‌های مامایی و پزشکان توانبخشی به دلیل داشتن شماره نظام بدون برخورداری از حرفه، در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: متأسفانه با حضور افراد غیرمتخصص بر بالین بیمار در مراکز رادیولوژی، آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای  شاهد پرتوگیری نابجای بیماران و به دنبال آن خطرات احتمالی و خطاهای آزمایشگاهی هستیم که این اجحاف در حق بیمار است.

این مخاطب در پایان گفت: به دلیل نبود دبیرخانه و یا نهاد پیراپزشکی در کشور، مطالبات اعضای این صنف و برخی تخلفات مراکز پاراکلینیک پیگیری نشده است. امیدواریم وزارت بهداشت با ساماندهی پروانه نظام و توجه به جایگاه رادیولوژیست‌ها، رتبه‌های برتر این رشته را برای فعالیت در کلینیک‌ها و مراکز درمانی احیا کند.

لازم به ذکر است خبرنگاران همچنان در تلاش برای پیگیری این موضوع از سوی وزارت بهداشت و مسؤولین مربوطه هستند. 

انتهای پیام/ ع

نظر شما