شناسهٔ خبر: 43284412 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

«رمدسیویر» تحت پوشش بیمه قرار گرفت

5000 کرونایی در تهران بستری هستند

صاحب‌خبر -




معاون درمان ستاد مقابله با کرونای تهران گفت: داروی رمدسیویر تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیمارستان‌ها موظفند این دارو را برای بیمارانی که بستری شده‌اند تهیه و تزریق کنند. به‌ گزارش فارس، نادر توکلی ادامه داد: بیمارستان‌ها موظفند برای بیمارانی که بستری شده‌اند، این دارو را تهیه کنند، البته داروی فاویپیراویر می‌تواند به‌ صورت سرپایی تجویز شود اما رمدسیویر نیاز به تزریق دارد و فقط در داروخانه‌های بیمارستانی موجود است.
وی درباره آخرین آمار مبتلایان به کرونا در شهر تهران گفت: نزدیک به 5هزار بیمار در تهران بستری هستند و با توجه به تکمیل بودن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی شرایط خوبی پیش‌بینی نمی‌شود. توکلی تأکید کرد: میزان رعایت نکات بهداشتی در تهران بویژه در مناطق حاشیه‌ای رضایتبخش نیست و این اتفاق را می‌توان یکی از عوامل آمار بالای مرگ و میر دانست؛ لازم به ذکر است استان تهران و استان البرز تقریباً به یکدیگر متصل هستند و روزانه تعداد زیادی از مردم بین این دو استان رفت‌ و آمد می‌کنند که این رفت‌ و آمدها شرایط را بسیار پیچیده‌تر می‌کند.
فرشاد علامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در گفت‌و‌گو با ایسنا خبر داد: بخش‌هایی که در بیمارستان‌های تهران به بیماران کرونایی اختصاص داده‌اند، پر شده و عملاً باید بخش‌هایی را که بیماران دیگر در آن حضور دارند، برای کرونا اختصاص دهند. وی افزود: اگر در دوره اول شیوع بیماری از ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا، یک نفرشان بستری می‌شد، در حال حاضر از ۱۰ بیمار دو برابر بیمار نیاز به بستری دارند.
امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صنوف همکار براساس مصوبه جدید ستاد مقابله با کرونای تهران از محدودیت‌های اعمال شده در پایتخت برای مقابله با بیماری کرونا تبعیت و به مدت یک هفته دیگر تعطیلی مراکز فرهنگی هنری را تمدید کرد.


برچسب‌ها:

نظر شما