شناسهٔ خبر: 43283383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معجون‌های سلامتی با طعم لیموترش

لیموترش حاوی خواص آنتی باکتریایی و ضدویروسی است و برای ناکار کردن میزان زیادی ویروس و باکتری موثر عمل می‌کند؛ بنابراین شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های ناحیه تنفسی حفظ می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، لیموترش شهرت زیادی دارد و آن را یکی از منابع ارزشمند ویتامین C می‌دانند. این ویتامین حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی است و سلول‌های شما را از پیری زودهنگام در امان نگه می‌دارد. علاوه بر این ویتامین C با فعال کردن گلبول‌های سفید به تقویت سیستم ایمنی بدن نیز کمک زیادی می‌کند. لیموترش حاوی خواص آنتی باکتریایی و ضدویروسی است و برای ناکار کردن میزان زیادی ویروس و باکتری موثر عمل می‌کند؛ بنابراین شما را از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های ناحیه تنفسی حفظ می‌کند. در نتیجه توصیه می‌کنیم همیشه در سبد خریدتان لیموترش را جا بدهید.

اگر مبتلا به کلسترول بد هستید و دچار رسوب گرفتگی در رگ‌های عروقی بدن شده‌اید، معجون سیر و لیمو ترش را حتماً امتحان کنید؛ گرفتگی‌های خفیف عروق کرونر قلب، در صورت مصرف عصاره سیر و لیموترش روند بهبودی را خواهند پیمود. در بیماری‌های شدیدتر و ازجمله گرفتگی‌های با درصد بالای عروق قلبی، نیز مصرف این عصاره باز هم خیلی خوب است امّا پیش از مصرف آن مشورت با پزشک خود، فراموش نشود.

فوایدی که معجون سیر و لیموترش به همراه دارد

معجون سیر و لیموترش در درمان انواع گرفتگی‌های عروقی در نقاط مختلف بدن و به ویژه قلب موثر است. نیروهای شفابخش سیر و لیموترش، کاملاً خود را پس از مصرف این مایع، نشان می‌دهند.

افرادی که مبتلا به کلسترول بد (LDL) بوده و رگ‌های آن‌ها رسوب گرفتگی دارد و یا این که مشکل چربی خون دارند، می‌توانند؛ شب‌ها بدون پریشانی خاطر خواب راحت و آسوده‌ای داشته باشند. به فعالیت‌های بدنی و ورزش پرداخته، زیرا انسداد رگ‌های آن‌ها تا حدود زیادی بهبود یافته است.

همچنین مصرف این عصاره را برای کسانی که سایش دندان ( دندان قروچه ) داشته، مفید است، این عصاره جرم دندان را کاهش می‌دهد. مصرف این دارو به مبتلایان به فشارخون و کبد چرب هم توصیه می‌شود.

این عصاره تقریباً برای همه افراد حتی کسانی که مشکل طبی خاصی ندارند هم قابل استفاده است.

تهیه معجون سیر و لیموترش

مواد لازم: ۵ عدد لیموترش بزرگ یا ۱۵ عدد لیموترش کوچک، ۳۰ حبه سیر پوست گرفته شده، یک لیتر آب

طرز تهیه

هسته ۵ عدد لیموترش بزرگ یا ۱۵ عدد لیموترش کوچک را خارج کنید ولی پوست آن‌ها را نگیرید.

سپس آن‌ها را با ۳۰ حبه سیر متوسط پوست گرفته در مخلوط کن بریزید. پس از آن که همه محتویات در مخلوط کن له شد؛ آن‌ها را با یک لیتر آب ( ۴ یا ۵ لیوان معمولی) روی شعله کم بگذارید تا جوش بیاید.

با اولین جوش، شعله را خاموش کرده؛ آن را از صافی رد کنید. مخلوط صاف شده را داخل یک ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

نکته مهم: فقط و فقط ، یک بـار جوش بخورد نه بیشتر.

روش مصرف

روزانه دو بار و هر بار نصف استکان کوچک از عصاره را، قبل یا بعد از غذاهای اصلی (ناهار و شام)، میل کنید. اگر مشکل معده ندارید قبل از ناهار و شام وگرنه بعد از آن‌ها مصرف کنید.

پس از سپری شدن سه هفته از مصرف مداوم این عصاره طبیعی، احساس جوانی و شادابی را در بدنتان لمس خواهید کرد و به تدریج، گرفتگی‌های رگ های بدن و همچنین عوارض آن‌ها (مثل کاهش دید و سنگینی گوش) مسیر بهبودی را خواهند پیمود.

* به یاد داشته باشید، بعد از مصرف یک دوره سه هفته‌ای، یک هفته مصرف دارو را قطع کرده؛ سپس دومین دوره مصرف سه هفته‌ای را اجرا کنید. به این ترتیب یک دوره درمانی، کامل خواهد شد.

* توجه کنید، بوی سیری که با خوردن این عصاره از دهان شما استشمام خواهد شد؛ آن قدر خفیف است که کسی متوجه آن نخواهد شد؛ بنابراین بدون نگرانی از این بابت، دارو را مصرف کنید.

* برای اینکه پوست سیر را راحت تر بکنید، آن را در آب خیس کنید. کسانی که مشکلات خفیفی دارند یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه به این درمان اقدام می کنند بهتر است همان روزی یک بار دارو را مصرف کنند.

* دوره درمان با همان دو دوره سه هفته‌ای و استراحت یک هفته‌ای بین آن تکمیل می‌شود.

نوشیدنی ضدویروس با لیموترش، زنجبیل و عسل

شاید برایتان کمی عجیب باشد که یک نوشیدنی با سه ترکیب ساده‌ لیموترش، زنجبیل و عسل بتواند شما را از شر ویروس‌ها و سرماخوردگی نجات دهد. اما بهتر است به معجزه‌ی این شربت خانگی ساده و ارزان قیمت باور داشته باشید که با لیموترش، زنجبیل و عسل تهیه می‌شود.

این شربت ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم این سه ماده‌ی غذایی مفید را در منزل داشته باشید؛ به ویژه اینکه پاییز در راه است. چون شما را از ابتلا به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و دیگر آلرژی‌های تنفسی حفظ کرده و به درمان آن‌ها کمک زیادی می‌کنند.

مواد لازم: لیموترش ۲ عدد بزرگ، زنجبیل یک دوم، عسل ۸ قاشق

روش تهیه‌ شربت ضدویروس

قبل از هر چیزی لیموترش را در ترکیب آب و سرکه انداخته و با دقت زیادی شستشو دهید تا کاملاً ضدعفونی شده و بقایای آفت‌کش‌ها از پوست آن زدوده شود. چون باید از لیموترش با پوست آن استفاده کنید. پوست لیموترش نیز منبع ترکیبات مغذی است و منبع ویتامین C محسوب می‌شود. ‌زنجبیل را نیز به دقت شستشو داده و به قطعات کوچک‌تر تقسیم کنید. سپس آن را به همراه لیموترش که چهار قاچ کرده‌اید داخل مخلوط‌کن بریزید. در نهایت نیز عسل را اضافه کرده و دوباره به خوبی هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. ترکیب را داخل یک ظرف شیشه‌ای در بسته بریزید و در یخچال قرار دهید. البته بهتر است زودتر شربت تهیه شده را میل کنید. اما اگر آن را به مدت طولانی در یخچال نگهداری کرده و متوجه شکرک زدن عسل شدید می‌توانید قبل از مصرف شربت را با حرارت غیرمستقیم گرم کنید.

روش و میزان مصرف

برای افراد بزرگ‌تر از ۱۳ سال توصیه می‌شود که روزانه یک قاشق غذاخوری از این شربت را میل کنند. برای کودکان مصرف روزانه یک قاشق چای‌خوری کافی است. شما می‌توانید این شربت را در چای، آب یا هر مایع دیگری حل کرده و میل کنید.

معجون عسل، لیمو و دارچین برای درمان سرماخوردگی شدید 

فرزند شما دچار گرفتگی بینی ناشی از سرماخوردگی شده، شما با یک فنجان معجون عسل و لیمو گرم  و دارچین می‌توانید تا حدودی زیادی از گرفتگی‌های او بکاهید. استفاده از این نوشیدنی سبب آب‌رسانی کافی به بدن شده و با تأمین آب بدن از خشکی بافت بینی جلوگیری می‌کند.

دارچین به دلیل غنی بودن از لحاظ ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها به شدت قوی بوده بنابراین می‌تواند اثرات ضدمیکروبی، ضدالتهابی و سیستم ایمنی بدن را تقویت سازد.

کارشناسان بر این باورند استفاده از این ادویه می تواند احتمال ابتلا به انواع سرطان و بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد.

برای درمان سرماخوردگی با عسل و دارچین باید از یک فنجان آب گرم برای حل کردن یک قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین استفاده کنید.

بعد از این که محتویات این ترکیب کاملاً با یکدیگر حل شدند، ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید. بعد از این ۱۵ دقیقه می‌توانید این نوشیدنی را مصرف کنید. دقت داشته باشید برای مشاهده نتایج شگفت‌انگیز آن باید این نوشیدنی را تا بهبودی کامل مصرف کنید.

ویتامین C موجود در عصاره لیمو سیستم ایمنی بدن را در مبارزه با عوامل خارجی ناشی از سرماخوردگی تقویت می کند. علاوه بر این عصاره لیمو با وجود دارا بودن خواص آنتی باکتریالی از خواص ضدویروسی نیز برخوردار است که آن را از سایر مواد متمایز ساخته و هم چنین در بهبود سرماخوردگی های ناشی از عوامل ویروسی بسیار قویتر عمل می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

نظر شما