شناسهٔ خبر: 43272261 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار: بیش از ۶۰ درصد مردم استان همدان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

استاندار همدان گفت: روند ابتلا و فوتی‌های کرونا در استان همدان افزایشی شده است چرا که بیش از یک میلیون نفر از مردم استان، پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان، سید سعید شاهرخی ظهر امروز در ستاد مدیریت کرونای استان همدان گفت: کاهش حساسیت‌های مردم نسبت به‌رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب افزایش آمار ابتلا و فوتی‌های ناشی از این ویروس در همدان شده است.

استاندار همدان تنها راه عبور از این شرایط بحرانی را رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست، افزود: بیشتر  مردم استان پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند و همین باعث افزایش  آمار شده است، مردم باید شرایط خاص فعلی را درک کنند و در اجرای پروتکل‌ها با مسئولین همکاری کنند

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک ۹۲ تا ۹۸ درصد از ابتلا به کرونا جلوگیری می‌کند، گفت:  کسانی که پروتکل‌ها بهداشتی را رعایت نکنند، مجرم محسوب شده و برخورد قانونی با آنها می‌شود.

شاهرخی با بیان اینکه وضعیت استان همدان قرمز است و تا زمانی که مردم رعایت نکنند عبور از این شرایط سخت است، اظهار داشت: محدودیت‌های استانی به مدت یک هفته دیگر اعمال می‌شود و ناظرانی بر نحوه اجرای محدودیت‌ها نظارت خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شرایط شهرستان‌ها را در نظر بگیرند و مسائل شهرستان را مدیریت و رصد کنند، گفت:  مدیران ادارات در اجرای صحیح پروتکل‌ها در مجموعه‌های مدیریتی‌شان مسئولیت دارند، بنابراین  کوتاهی از هیچ مدیر و هیچ دستگاهی را نمی‌پذیریم.

استاندار همدان با بیان اینکه کادر درمانی و پزشکی ما با خطر فرسودگی مواجه هستند، تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از پزشکان، پرستاران و نیروهای بیمارستانی استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، رعایت بهداشت فردی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی یک مسئولیت اجتماعی است که باید همه مردم نسبت به آن حساسیت لازم را داشته باشند.

48

برچسب‌ها:

نظر شما