شناسهٔ خبر: 4326955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

الميادين: اعتراضات در يمن عليه تجاوز عربستان سعودي افزايش يافته است

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/13
00:04:57.15
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: اعتراضات در یمن علیه تجاوز عربستان سعودی افزایش یافته است.
به گزارش این شبکه،حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی مصایب زیادی برای ملت یمن ایجاد کرده است. همچنان اجساد برخی از یمنی ها در نتیجه این حملات در زیر آوار باقی مانده است.
هائل الشارحی خبرنگار این شبکه در صنعا در گزارشی در این زمینه افزود: این افراد زخمی در بیمارستان ها از قربانیان حملات هوایی جنگنده های عربستان سعودی در منطقه الریم در استان اب در مرکز یمن هستند. این افراد زخمی پس از انتقال به بیمارستان ها صنعا با وضع دشواری روبرو هستند. این حملات هوایی تاسیسات غیرنظامی را در یمن هدف قرار داده است و در نتیجه این حملات صدها نفر کشته و زخمی شدند. نبود امکانات پزشکی و بهداشتی در بیمارستان های یمن و جلوگیری عربستان سعودی از ورود کمک های پزشکی خارجی به یمن باعث تشدید مشکلات این قربانیان شده است. همزمان با افزایش قربانیان این حملات در یمن، خشم و اعتراضات مردم این کشور از این حملات نیز بیشتر شده است. یمنی ها علیه این حملات در مناطق مختلف این کشور تظاهرات و آن را محکوم کردند.
شهروند یمنی گفت: جنگنده ها عربستانی به صورت بی هدف مناطق مختلف الریم را بمباران کردند. شهروندان یمنی نباید در این حملات هدف قرار گیرند. هیچ پایگاه نظامی در این منطقه وجود نداشته است.
مسئول بیمارستان صنعا گفت: شمار زخمی های این بیمارستان چهارصد و نوزده نفر و شمار کشته ها نیز به یکصد و هشتاد و هشت نفر رسیده است. بیشتر افراد کشته شده از غیرنظامیان هستند.
امین القدسی از مسئولان وزارت بهداشت یمن گفت: ما با کمبود ابزارهای بهداشتی و پزشکی در بیمارستان ها روبرو هستیم.
شهروند یمنی گفت: ملت یمن از همه طوایف و استان ها این تجاوز وحشیانه رژیم آل سعود را محکوم می کند. این تجاوز همه مردم یمن را هدف قرار داده است.
خبرنگار این شبکه افزود: روز به روز بر اعتراضات مردمی در یمن علیه تجاوز عربستان به یمن افزوده می شود. یمنی ها با برگزاری این تظاهرات و نشان دادن کشتار شهروندان این کشور تلاش می کنند نگاه جهان را به فاجعه انسانی موجود در یمن جلب کنند.
00:07:01.23

نظر شما