شناسهٔ خبر: 43254070 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

وزیران خارجه مناقشه قره باغ به مسکو می‌روند

وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان جمعه برای گفتگو درخصوص منطقه قره باغ به مسکو می‌روند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد: وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان بعد از ظهر امروز جمعه به دعوت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به مسکو می‌روند تا در مورد منطقه قره باغ که درگیری‌ها در آنجا همچنان ادامه دارد، گفتگو کنند.

برای نخستین بار از ۲۷ سپتامبر که درگیری‌ها در این منطقه از سر گرفته شده است، باکو و ایروان پذیرفتند مذاکرات را تحت نظارت وزارت امور خارجه روسیه پیش ببرند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاچینیان نخست وزیر ارمنستان توقف درگیری‌ها در منطقه قره باغ را به دلایل بشردوستانه به منظور تبادل اجساد کشته شدگان و زندانیان خواستار شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد ظهراب مناتساکانیان و جیحون بایرام اف، وزیران امور خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان تایید کرده اند که در مذاکرات در مسکو شرکت خواهند کرد و مقدمات برگزاری این نشست در حال انجام است.

به گفته خبرنگار خبرگزاری فرانسه، پس از چند شبانه روز درگیری‌های شدید، استپاناکرت، پایتخت جمهوری خودخوانده قره باغ شبی نسبتا آرام را سپری کرد. اما باکو و ایروان اعلام کردند که شرایط در خط مقدم همچنان پرتنش بود.

مرکز اطلاع رسانی دولت ارمنستان اعلام کرد: «گلوله باران‌ها در بخش‌های متعدد خط مقدم ادامه داشت. دشمن مناطق پرجمعیت را هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای قرار داد. اما ارتش قره باغ کنترل شرایط را در دست دارد.»

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز از درگیری‌های شدید شب گذشته و صبح امروز خبر داد و اعلام کرد: «شکست‌هایی بر دشمن وارد کردیم.»

تا به امروز درخواست‌های جامعه جهانی برای ایجاد آتش بس در منطقه قره باغ بدون پاسخ مانده است.

نظر شما