شناسهٔ خبر: 43251865 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

دومین مناظره ترامپ- بایدن به صورت مجازی برگزار می‌شود/ ترامپ: در مناظره دوم با بایدن شرکت نمی‌کنم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-کمیسیون انتخابات آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دومین مناظره ترامپ و بایدن به صورت مجازی برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، منابع آمریکایی امروز پنجشنبه اعلام کردند که مناظره دوم میان دونالد ترامپ و جو بایدن، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کمیسیون انتخاباتی آمریکا در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: 15 اکتبر (24 مهر ماه) دومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجازی برگزار می‌شود.
این در حالی است که نخستین دور از مناظره میان ترامپ و بایدن به دلیل حاشیه های فراوان آن با انتقادهای گسترد ای از سوی محافل رسانه ای داخلی این کشور و رسانه های جهانی مواجه بود.

ترامپ: در مناظره دوم با بایدن شرکت نمی‌کنم
رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 اعلام کرد: در مناظره دوم با بایدن شرکت نمی‌کنم.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر 2020 هم اکنون در مصاحبه‌ای انصراف خود را از شرکت در دومین مناظره با رقیب دموکراتش رسانه‌ای کرد.
رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه تلفنی با شبکه تلویزیونی فاکس‌بیزینس در این باره گفت: نمی‌خواهم وقتم را تلف کنم. اجرای مناظره بعدی ریاست جمهوری به صورت مجازی قابل قبول نیست و در مناظره مجازی شرکت نمی‌کنم.
ترامپ در این باره اضافه کرد: تصور می‌کنم برای برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی به اندازه کافی حالم خوب است. احساس می‌کنم بسیار خوب هستم و آماده‌ام از قرنطینه بیرون بیایم. تصور نمی‌کنم ناقل باشم!
منابع آمریکایی ساعاتی پیش اعلام کردند که مناظره دوم میان دونالد ترامپ و جو بایدن، به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
کمیسیون انتخاباتی آمریکا در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: 15 اکتبر (24 مهر ماه) دومین مناظره میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مجازی برگزار می‌شود.
این در حالی است که نخستین دور از مناظره میان ترامپ و بایدن به دلیل حاشیه‌های فراوان آن با انتقادهای گسترد ای از سوی محافل رسانه‌ای داخلی این کشور و رسانه‌های جهانی مواجه بود.

اگر بایدن سرکار بود کرونا 2.2میلیون نفر را درآمریکا می کشت!
رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری گفت که رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هیچ گونه برنامه ای در رابطه با شیوع کرونا ندارد.
 رئیس جمهور آمریکا که به تازگی به کرونا مبتلا شده و اخیراً از بیمارستان مرخص شد، در پیامی توئیتری گفت که جو بایدن رقیب دموکرات وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا هیچ برنامه ای برای مقابله با شیوع کرونا ندارد.
«دونالد ترامپ» در صفحه توئیتر خود نوشت: جو بایدن هیچ برنامه ای برای ویروس کرونا ندارد و فقط حرف می زند. او در مدیریت آنفولانزای H1N1 فاجعه برجا گذاشت. اگر وی سرکار بود شاید 2.2 میلیون نفر براثر این بیماری مرگبار جان خود را از دست داده بودند.
گفتنی است که تاکنون بیش از هفت میلیون و 549 هزار نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.
شمار کلی قربانیان این ویروس در آمریکا هم به بیش از 211 هزار نفر رسیده است

بایدن: نژادپرستان بزرگترین تهدید برای آمریکا هستند
جوبایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: طرفداران برتری نژاد سفید بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا هستند.
به گزارش شبکه تلویزیونی رویترز، جوبایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: طرفداران برتری نژاد سفید بزرگ‌ترین تهدید برای آمریکا هستند.
بایدن گفت: هیچ جایی برای نفرت در آمریکا وجود ندارد. ما بار‌ها درباره این موضوع صحبت کرده ایم. ما بار‌ها درباره اینکه این شبه نظامیان و این طرفداران برتری نژاد سفید بزرگترین تهدید برای آمریکا هستند، صحبت کرده ایم. من از اقدامات اف بی آی و نهاد‌های امنیتی تشکر می‌کنم. در اینجا سخنان رئیس جمهور مطرح هستند. شما بار‌ها از من این سخنان را شنیده اید. او خواهان رفتن به جنگ برای رسیدن به صلح است. او همیشه به آن‌هایی که نفرت انگیزی می‌کنند، انرژی لازم را می‌دهد. من می‌خواهم که او این اقدامات را متوقف کند. رئیس جمهور باید این موضوع را تشخیص دهد. سخنان او زندگی دیگران را به خطر می‌اندازد. در اینجا جان دیگران مهم است. من با فرماندار میشیگان صحبت کردم. او حالش خوب بود و احساس امنیت می‌کرد.
وی افزود: این مایه نگرانی است. رئیس اف بی آی چند روز پیش گفت بزرگترین تهدید تروریستی برای آمریکا طرفداران برتری نژاد سفید هستند. چرا رئیس جمهور نمی‌تواند بگوید که متوقف شوند؟ آن‌ها باید متوقف و متوقف شوند. او باید بگوید که اگر شما این اقدامات را انجام دهید ما شما را متوقف می‌کنیم. باید اقدامات آن‌ها متوقف شود.
بایدن گفت: این موضوعی است که باید به آن فکر کرد. نگاهی به دفتر رئیس جمهور داشته باشید. مردم آمریکا از وی خسته شده اند. آن‌ها می‌دانند که این مرد کیست. آن‌ها می‌خواهند که وی متوقف شود.

بایدن به امنتاع ترامپ از شرکت در منظره مجازی واکنش نشان داد
نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پی امتناع رئیس جمهور این کشور از شرکت در مناظره انتخاباتی گفت، از توصیه‌های کمیسیون مناظره پیروی خواهد کرد.
 «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به امتناع «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از شرکت در مناظره مجازی با وی واکنش نشان داد.
به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بایدن روز پنجشنبه گفت: «از توصیه‌های کمیسیون [مناظره] پیروی خواهم کرد. اگر او (ترامپ) منصرف شود و سراغ سخنرانی انتخاباتی برود، نمی‌دانم چه کاری انجام خواهم داد».
پس از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا، بایدن اعلام کرد در مناظره با او شرکت نخواهد کرد. کمیسیون مناظره‌های ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (پنحشنبه) اعلام کرد: «با توجه بر لزوم حفظ سلامت و ایمنی تمامی افراد شرکت‌کننده، دومین مناظره ریاست‌جمهوری به شیوه "جلسه شهری" برگزار می‌شود به طوری که نامزدها به صورت جداگانه از مکان‌های دور شرکت می‌کنند».
ترامپ در واکنش به این خبر اعلام کرد که شکل پیشنهادی کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در آن هر نامزد به صورت مجازی و جداگانه از مکان‌هایی دور با یکدیگر مناظره خواهند کرد، «غیرقابل قبول» است.
طبق این گزارش، وی در این خصوص گفت: «من قصد ندارم وقت وقت خود را برای یک مناظره مجازی هدر دهم».
رئیس‌جمهور آمریکا برخلاف نظرسنجی‌های انجام شده، خود را پیروز مناظره اول با بایدن خواند و ضمن انتقاد از تغییر شکل مناظره دوم گفت که تمایلی ندارد که «پشت یک کامپیوتر بنشیند» و این پیشنهاد کمیسیون مناظرات انتخاباتی را «مضحک» خواند.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ماه آینده (سیزدهم ماه آبان) برگزار خواهد شد.

پیشتازی بایدن در سه ایالت کلیدی و رقابت تنگاتنگ در سه ایالت دیگر
نظرسنجی پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شش ایالت تعیین‌کننده نشان می‌دهد که نامزد حزب دموکرات در سه ایالت از رئیس‌جمهور کنونی این کشور جلوتر است.
در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیچیده بودن میزان آراء «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در برابر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور حکایت دارد.
نظرسنجی‌های همزمانی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» در شش ایالت کلیدی آمریکا انجام گرفته، نشان می‌دهد بایدن در سه ایالت از ترامپ پیش است و در سه ایالت دیگر نیز تقریبا مساوی هستند.
به نوشته رویترز، این دو مؤسسه از تاریخ 29 سپتامبر تا ششم اکتبر در شش ایالت میشیگان، کارولینای شمالی، فلوریدا، آریزونا، ویسکانسین و پنسیلوانیا که نقشی مهم در تعیین حدودی سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر دارند، نظرسنجی برگزار کنند.
میزان اقبال هر کدام از نامزدهای ریاست‌جمهوری به تفکیک ایالت‌های مذکور، به شرح زیر است:
کارولینای شمالی: بایدن 47 درصد - ترامپ 47 درصد
آریزونا: بایدن 48 درصد - ترامپ 46 درصد
فلوریدا: بایدن 49 درصد - ترامپ 45 درصد
میشیگان: بایدن 51 درصد - ترامپ 43 درصد
ویسکانسین: بایدن 50 درصد - ترامپ 44 درصد
پنسیلوانیا: بایدن 50 درصد - ترامپ 45 درصد
در همین ارتباط، بامداد روز پنج شنبه مناظره معاونان نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان «کاملا هریس» و «مایک پنس» برگزار شد و نظرسنجی‌ها نشان داد که اکثریت، طرفِ دموکرات را برنده این مناظره قلمداد کردند

مقام روس: مسکو خواستار برگزاری انتخابات آمریکا مطابق قانون است
رئیس دستگاه اطلاعاتی روسیه ضمن بیان اینکه این کشور قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت کند، اعلام کرد مسکو خواستار برگزاری انتخابات آمریکا بر اساس قانون و کاهش تقابل‌ها در جامعه آمریکاست.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس از مسکو، سرگئی ناریشکین در این خصوص خاطر نشان کرد: ”تاکید می‌کنم که سطح آرامش زمان برگزاری انتخابات آمریکا، بر روسیه نیز اثر گذار است. منظور من این است که دو اردوگاه سیاسی آمریکا اغلب از تبلیغات بسیار غیر منصفانه استفاده می‌کنند، هرچند تبلیغات اغلب غیر منصفانه است“.
وی اضافه کرد: ”با این حال هر قدر که رویارویی بین آن‌ها افزایش پیدا کند، ماشین‌های تبلیغات جمهوریخواهان و دموکرات‌ها از دروغ و افسانه درباره دخالت منتسب به روسیه در انتخابات، تهاجم و تهدید روسیه استفاده بیشتری می‌کنند. چیزی که صحت ندارد. ما به چنین چیزی نیاز نداریم“.
ناریشکین افزود: ”من بار دیگر تکرار می‌کنم که ما خواستار برگزاری این انتخابات مطابق بر قانون اساسی، قانون و هنجار‌های مربوط به قوانین بین المللی هستیم و سطح تقابل در جامعه آمریکا باید بسیار پایین‌تر باشد

اروپایی‌ها خواستار پیروزی بایدن در هستند
 نظرسنجی جدیدی که توسط مؤسسه «یوگاو» (YouGov) در کشورهای اروپایی انجام شده، نشان می‌دهد که مردم این قاره خواستار پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر آمریکا و شکست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی این کشور هستند.
این نظرسنجی که در بازه زمانی 15 سپتامبر تا 4 اکتبر 2020 و در کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا،‌ سوئد و دانمارک برگزار شده، تمایل قاطع اروپایی‌ها به پیروزی بایدن بر ترامپ را نشان می‌دهد.
به نوشته وبگاه این مؤسسه، علی‌رغم اینکه مردم کشورهای اروپایی علاقه دارند بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شوند اما بیشتر آنها نیز احتمال می‌دهند که چنین اتفاقی رخ ندهد.
این نظرسنجی نشان داد که بسیاری از اروپایی‌ها نگران هستند انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا «منصفانه و آزاد نباشد» و درباره فرایند سیاسی در ایالات متحده شک دارند.
بر این اساس، فقط 2 تا 11 درصد از اروپایی‌ها معتقدند انتخابات ماه نوامبر در آمریکا، «کاملا آزاد و عادلانه» خواهد بود.
طبق نتایج این نظرسنجی، انگلیسی‌ها، فرانسوی‌ها، آلمانی‌ها و سوئدی‌ها کسانی هستند بیش از همه اطمینان دارند انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آزاد و منصفانه نخواهد بود. دانمارکی‌ها و اسپانیایی‌ها در این موضوع دو دسته هستند و ایتالیایی‌ها بیش از بقیه فکر می‌کنند که فرایند دموکراتیک در ایالات متحده قوی خواهد بود.

نظر شما