شناسهٔ خبر: 43251487 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیا ترامپ در طرح ربودن فرماندار میشیگان دست داشته است؟

فرماندار میشیگان، دونالد ترامپ را به دست داشتن در طرح ربودنش متهم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه خبری هیل، گرچن ویتمر، فرماندار میشیگان پس از خنثی شدن توطئه ربودنش در یک نشست خبری حاضر شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را به دست داشتن در ماجرای ربودنش متهم کرد.

ویتمر که بار‌ها با ترامپ بر سر موضوع محدودیت‌های کرونایی مشاجره داشته است در یک کنفرانس خبری ترامپ را به دامن زدن به افراطی‌گری سیاسی متهم کرد و حمایت او از سفید برترپندار‌ها در نخستین مناظره‌اش با جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها مطرح کرد.

او ترامپ را به حمایت از تروریست‌های داخلی و همراهی و تشویق آن‌ها متهم کرد و اظهار داشت ترامپ به اقدامات این گروه‌ها وجهه قانونی می‌دهد.

رئیس جمهور آمریکا نیز ضمن انتقاد از ویتمر اظهار کرد که او به جای تشکر،  رئیس دولت را متهم به حمایت از سفید برترپندار‌ها می‌کند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) پیش از این از خنثی کردن یک توطئه برای ربودن فرماندار ایالت میشیگان خبر داده بود. اداره تحقیقات فدرال آمریکا اعلام کرده که توطئه ربودن خشونت‌بار «گرچن ویتمر» و سرنگون کردن دولت محلی میشیگان را خنثی کرده است.

به گفته دادستان‌های آمریکایی، مهاجمان که ۷ نفر از ۱۳ نفر آن‌ها اعضای یک گروه شبه نظامی به نام ناظران گرگنما [Wolverine Watchmen] بودند در صدد حمله به ساختمان قانون گذاری این ایالت بودند، اما در نهایت نقشه را تغییر داده و به دنبال ربودن فرماندار میشیگان از تفرجگاه خود بودند.

انتهای پیام/

نظر شما