شناسهٔ خبر: 43233659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

محسن رضایی:

اتحاد ولایی در جامعه کمرنگ شده است

زهرا قاسمی نیما

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر امروز اتحاد ولایی در جامعه ما کمرنگ شده به این علت است که تفسیرهای مختلفی از ولایت صورت گرفته که به تعداد این تفسیرها راه‌های سیاسی، جناح‌ها و آدم‌های مختلف ایجاد شده است.

صاحب‌خبر -

سردار محسن رضایی امشب چهارشنبه ۱۶ مهرماه در مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد شهادت سردار شهید همدانی در حسینیه امام(ره) همدان، بیان کرد: همدان به نیکی نامش ثبت شده به طوریکه این استان بزرگانی همچون آیت الله نوری همدانی و آیت الله موسوی همدانی و بسیاری از بزرگان تشیع علوی را در خود پرورش داده است و کارمانه شهدای این استان نیز بسیار ویژه است چراکه بسیاری از فرماندهان دفاع مقدس مانند شهید همدانی، شهید سلگی، شهید بهاری و شهید چیت سازیان در این استان آرمیده‌اند. 

وی ادامه داد: این کاروان عظیم شهدا و افتخارات استان نشان دهنده یک پدیده جدید در زندگی ملت است که شامل شهادت طلبی، فداکاری، ایمان و صداقت در آن است به طوریکه اگر این پدیده وجود داشت بحرین، نخجوان، سمرقند و هرات از ایران جدا نمی شد و اگر قبل از انقلاب بود ضعف و غارت ها رخ نمی داد.

رضایی خاطرنشان کرد: چنین شهر مقدسی با این شهدای بزرگ به ویژه سردار همدانی نشان می‌داد به این پدیده باید توجه ویژه شود و شاید مشکلات اصلی ما این است که به آن کمتر توجه کردیم و این رویداد چیزی جز ولایت نیست به طوریکه پیداش ولایت به جامعه ما حیات داده و یکی از میوه‌های این ولایت حاج حسین همدانی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: سال دوم دفاع مقدس، سرآغاز پیروزی جنگ بود و کسانی که می‌گویند فرماندهان جنگ، جنگ را درست اداره نکردند باید دقت کنند در سال اول جنگ به علت عدم هماهنگی و اتحاد نتیجه‌ای نگرفتیم اما از سال دوم جنگ فرماندهان با طرح‌های جدید شهرهای ایران را یکی پس از دیگری آزاد می‌کنند و جوانان ما در اثر چنین مکتب دفاعی به قهرمانان کشور مانند حاج حسین همدانی تبدیل شدند.

رضایی مطرح کرد: با شهید حسین همدانی در دوران جنگ در زمان عملیات فتح المبین آشنا شدیم، در آن زمان موظف شد تیپ ۲۷ محمد رسول الله(ص) در دوکوهه دزفول تشکیل دهد، پس از آن از او خواستیم تیپ انصارالحسین(ع) همدان را آماده کند که نخستین تیپ تشکیل شده او همین تیپ بود.

وی بیان کرد: زمانی که با ظرفیت‌ بالای او آشنا شدیم به استان گیلان اعزام شد و در این استان نیز لشگر قدس گیلان را با موفقیت تشکیل داد، در کرمانشاه و بعد از جنگ همچنین در تهران لشگر حضرت رسول(ص) را به صورت عالی اداره کرد. سردار همدانی شاید تنها فرماندهی باشد که در چهار استان بر چهار لشگر فرماندهی کرده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: این شهید بزرگوار در اواخر عمر خود بسیار بی‌تابی می‌کرد و در نهایت مثل سردار سلیمانی برای دفاع از حرم اقدام کرد و تبدیل به شخصیت دوم جبهه مقاومت بعد از سردار سیلمانی شد.

رضایی تصریح کرد: از طریق ولایت یک جوان از همدان به چنین بلوغی می رسد و فرماندهانی چون سردار سلیمانی، شهید باکری، شهید همت و شهید متوسلیان و دریای عظیمی از انسان‌ها نیز از همین راه ساخته شدند و ولایت در نهایت موجب شد برای نخستین بار ایران روی پای خود بایستد و این مسیر ادامه دارد و اگر کسی بخواهد ولو آمریکا باشد قدمی بردارد از سوی جمهوری اسلامی سیلی خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ولایت منشاء اقتدار، رشد جوانان و بالندگی ایران اسلامی شده است، اضافه کرد: به این معجزه الهی باید بیش از گذشته توجه کرده و یکبار دیگر آن را بازخوانی کنیم، به تعبیر یکی از بزرگان دینی ولایت مفهوم وحدت، باهم حرکت کردن، اتحاد در راه و هدف را در تمام ابعاد سیاسی برای انسان تداعی می‌کند که یک پدیده تعیین کننده برای زندگی‌ است و در نظام اسلامی ولی از مردم جدا نیست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این اتحاد ولایی در جنگ و انقلاب اتفاق افتاد اما اینکه امروز در جامعه ما کمرنگ شده به این علت است که تفسیرهای مختلفی از ولایت صورت گرفته که به تعداد این تفسیرها راه‌های سیاسی، جناح‌ها و آدم‌های مختلف ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تفسیر ناب ولایت را باید در وصیت نامه شهید حسین همدانی دید، ما در جبهه به تکلیفمان همراه با عقلانیت و تدبیر عمل می‌کردیم که برادری و اتحاد شعبه‌ای از ولایت است.

رضایی با اشاره به شیوع موج سوم کرونا در کشور، مطرح کرد: اگر همه مردم و دولت، سپاه و بسیج همه دور هم جمع شوند و دست به دست هم دهند و به یکدیگر اعتماد کنند، کرونا نباید موج دوم و سوم داشته باشد همانگونه که در موج اول مردم به خوبی این حادثه را مدیریت کردند در این شرایط نیز به همان اتحاد نیازمندیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ولایت و اتحاد سرمایه عظیمی است که شهدا آن را به ما نشان دادند و علت اقتدار امروزمان نیز همین مکتب است، گفت: باید از ایجاد تفاسیر مختلف از ولایت جلوگیری کنیم و مانند فرماندهان دوران جنگ و شهید همدانی عمل کنیم، او میوه یک اندیشه و اعتقاد بود و از زمانی که خود را شناخت در این مسیر ماند و دچار تزلزل نشد و به سعادت رسید.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما