شناسهٔ خبر: 43202184 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

ترامپ: به زودي به کارزار انتخاباتي برمي گردم/پژوهشگر انتخابات آمريکا، شکست ترامپ را پيش بيني کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-مجری و اداره کننده مناظره اول دو نامزد انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از خانواده ترامپ به دلیل نزدن ماسک در این مناظره گفت که آنها قانون شکنی کرده اند.
به گزارش خبرگزاری آریا، گزارش ها حاکی از آن است که اعضای خانواده « دونالد ترامپ »، رئیس جمهور آمریکا در اولین مناظره انتخاباتی با وجود دستورات قانونی برای زدن ماسک، از این کار خودداری کردند.
بر اساس همین گزارش حتی یکی از کارکنان حاضر در این مناظره به خانواده ترامپ ماسک ارائه کرده ، اما آنها ترجیح داده اند که از ماسک استفاده نکنند.
«کریس والاس»، مجری شبکه خبری فاکس نیوز و اداره کننده این مناظره در مصاحبه ای با «استیو کورتِس»، یکی از مشاوران انتخاباتی ترامپ  به بحث و جدل در این خصوص پرداخت و از این اقدام خانواده ترامپ انتقاد کرد.
به نوشته وبگاه خبری هیل ، کورتس در پاسخ به این پرسش که آیا خانواده ترامپ فکر کردند که قوانین ایمنی و بهداشتی شامل حال آنها نمی شود، مدعی شد همه پیش از برگزاری این مناظره تست کرونا داده بودند و افراد از یکدیگر فاصله داشتند.
والاس در ادامه، صحبت های مشاور ترامپ را تکذیب کرد و گفت خانواده ترامپ در این خصوص قانون شکنی کرده اند.
توضیحات مشاور انتخاباتی دونالد ترامپ در حالی مطرح شده که همین مجری تلویزیونی پیشتر فاش کرده بود که ترامپ و خانواده اش در محل برگزاری مناظره به موقع حاضر نشدند تا از آنها تست کرونا گرفته شود.

بایدن: نباید به ترامپ می گفتم دلقک
 نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک هفته پس از اولین مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در «کلیولند» اعلام کرد که او نباید در مناظره ترامپ را «دلقک» خطاب می کرد.
در حالی که انتقادها از اولین مناظره بین نامزدهای جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری همچنان در آمریکا ادامه دارد و حتی این انتقادها بین المللی شده است، نامزد حزب دموکرات درباره سخنان تندش علیه دونالد ترامپ اظهارنظر کرد.
به گزارش پایگاه « هیل »، جو بایدن در یک نشست مطبوعاتی به میزبانی «ان بی سی نیوز» از اینکه در مناظره اولش با رئیس جمهور آمریکا او را دلقک خطاب کرد، ابراز تاسف کرد.
در جریان مناظره نهم مهرماه نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا، بایدن حداقل دو بار در رد سخنان و ادعاهای ترامپ، رئیس جمهور این کشور را «دلقک» خطاب کرد.
او در بخشی از این مناظره گفته بود: «خیلی سخت است چیزی را به این دلقک حالی کنی.»
نامزد حزب دموکرات در بخش دیگری از مناظره هم درباره ترامپ گفته بود: «همه می دانند او دروغگو است. مردم، آیا شما می دانید این دلقک دارد چه می گوید؟ او هیچ برنامه ای برای سلامت ندارد».
بایدن با گذشت 6 روز از این مناظره، از اینکه رئیس جمهور آمریکا را دلقک خطاب کرد ابراز تاسف کرد و گفت: «من باید می گفتم که اقداماتش دلقک وار است نه اینکه او را دلقک بخوانم».
رقیب دموکرات ترامپ البته تاکید کرد که تعامل محترمانه با او در جریان مناظره 90 دقیقه ای نهم مهرماه در کلیولند «بسیار سخت» بود.
معاون رئیس جمهور آمریکا از سال های 2009 تا 2017 گفت: «خیلی سخت بود، من نمی خواستم با مشارکت در یک مسابقه فریادزنی با او، بیش از پیش شان فرایند مناظره را از بین ببرم».

واکنش بایدن به اظهارات ترامپ پس از ترخیص از بیمارستان    
کاندیدای دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات رقیب خود پس از خروج از بیمارستان واکنش نشان داد.
«جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا پس از ترخیص از بیمارستان گفت که ترامپ باید به جای انتشار توئیت هایی که از مردم آمریکا می خواهد از کرونا نترسند، بهتر است راهنمایی های صحیحی به آنها ارائه دهد.
ترامپ پیش از این در توئیتی اعلام کرده بود: «از کووید نترسید. اجازه ندهید اختیار زندگی شما را به دست بگیرد. ما تحت دولت ترامپ، داروها و دانش بسیار خوبی را به دست آورده ایم. حال من الان از 20 سال پیش هم بهتر است!

ترامپ: به زودی به کارزار انتخاباتی برمی گردم
رئیس جمهور آمریکا نتایج نظرسنجی ها درباره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را جعلی دانست و گفت که به زودی به کارزار انتخاباتی باز خواهد گشت.
 «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا بامداد امروز (سه شنبه) به وقت تهران همزمان با ترخیص از بیمارستان گفت که به زودی به کارزار انتخابات ریاست جمهوری باز خواهد گشت.
رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: «من اکنون احساس واقعاً خوبی دارم. از کرونا نترسید، اجازه ندهید زندگی شما را تحت سلطه خود درآورد. من از 20 سال پیش سرحال تر هستم.»
رئیس جمهور آمریکا در این توئیت تأکید کرد که انتشار اخبار دروغین درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، فقط دروغین بودن نظرسنجی ها را نشان می دهد.
دونالد ترامپ این توئیت را همزمان با خروج و ترخیص از بیمارستان نظامی «وولتر رید» پس از سه شب بستری به دلیل ابتلا به ویروس کرونا منتشر کرده است.

دو سوم آمریکایی ها رفتار کرونایی ترامپ را غیرمسئولانه می دانند
 کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحران کرونا و نحوه مدیریت آن همچنان عامل تعیین کننده در حمایت رای دهندگان از نامزدها است و نظرسنجی جدید نشان می دهد دو سوم آمریکایی ها می گویند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا رفتاری غیرمسئولانه در برخورد با کرونا داشته است.
نظرسنجی جدید شبکه خبری سی ان ان که توسط موسسه تحقیقات بازاری «اس ار اس اس» انجام شده نشان می دهد که 63 درصد بزرگسالان آمریکایی می گویند ترامپ رفتاری غیرمسنولانه در مدیریت خطر ابتلای اطرافیان خود به کووید-19 داشته است.
دو سوم آنها می گویند رفتارهای ترامپ غیرمسنولانه است و 4 درصد گفته اند نظری در این زمینه ندارند.
این نتایج نشان داد: 72 درصد زنان، 66 درصد افراد 65 سال و بالاتر و65 درصد سفیدپوستان دارای مدرک دانشگاهی رفتارهای ترامپ را غیرمسئولانه می دانند. تنها گروه اکثریت که گفتند رئیس جمهوری رفتاری مسئولانه در قبال مدیریت کرونا داشته است، حامیان ترامپ بوده اند که اکثریتی 79 درصدی را تشکیل می دهند و شامل 76 درصد جمهوریخواهان است.
در عین حال 69 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی گفتند اعتماد کمتری به گفته های کاخ سفید درباره سلامت رئیس جمهورشان دارند و فقط 12 درصد بیان کردند به اخبار و اطلاعات دریافتی از کاخ سفید اعتماد دارند.
این نظرسنجی که در بازه زمانی (4-1 اکتبر) (14-10 مهر) انجام شده نشان می دهد جمهوریخواهان و حامیان ترامپ تنها گروهی هستند که اکثریت آنها به اطلاعات کاخ سفید درباره وضعیت سلامت ترامپ اعتماد دارند.
نظرسنجی انجام شده از بین هزار و 206 نفر از بزرگسالان آمریکایی با حاشیه خطای 3.3 درصد همچنین نشان داد که مخالفت با نحوه کلی مدیریت کشور در بحران کرونا در دولت ترامپ به بالاترین رقم رسیده است به طوری که 60 درصد از آمریکایی نحوه مدیریت کشورشان توسط ترامپ در بحران کرونا را قبول ندارند و فقط 37 درصد با آن موافق هستند.

مناظره بایدن و هریس از پشت طلق شیشه‌ای انجام می‌شود
کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مناظره معاونان ریاست‌جمهوری از پشت طلق شیشه‌ای انجام می‌شود.
به گزارش  لس آنجلس تایمز، کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که مناظره «مایک پنس» و «کاملا هریس» معاونان ریاست‌جمهوری از پشت طلق شیشه‌ای انجام می‌شود.
این کمیسیون اعلام کرد که برگزاری مناظره از پشت طلق شیشه‌ای یکی از تغییراتی است که در چارچوب مقابله با همه‌گیری کرونا صورت می‌گیرد.
کمیسیون مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه نشست مجازی دو ساعته‌ای را برای بررسی نگرانی‌ها در خصوص مناظره معاونان برگزار کرد.
در این نشست همچنین قرار شده است فاصله بین دو هریس و پنس از هفت فوت به 12 فوت افزایش یابد.
این مناظره قرار است روز چهارشنبه در شهر سالت لیک سیتی برگزار شود.

پژوهشگر انتخابات آمریکا، شکست ترامپ را پیش بینی کرد
آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال 1984 نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، این بار شکست ترامپ در انتخابات 2020 را پیش بینی کرده است.
 رادیو کانادا اعلام کرد «آلن لیکتمن / Allan Lichtman » مورخ و استاد دانشگاه آمریکایی در واشنگتن که از سال 1984 تاکنون، 9 انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده بود، این بار از شکست ترامپ در انتخابات 2020 خبر داد.
وی در این رابطه تصریح کرد: به عنوان یک مورخ آموخته ام تاریخ را بی طرفانه مطالعه کنم. مدل پیش بینی من همه انتخابات ایالات متحده از سال 1860 میلادی را دربر می گیرد.
این پروفسور آمریکایی درباره مدل پیش بینی خود افزود: از زمان پیش بینی موفقیت آمیز انتخاب مجدد «رونالد ریگان» در سال 1982 به عبارتی دو سال و نیم قبل از انتخابات، نتایج همه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تاکنون با استفاده از 13 عبارت کلیدی، به درستی پیش بینی کرده ام.
 رادیو کانادا به نقل از لیکتمن ادامه داد: بسیار بعید است که پیش بینی من در هفته های آینده تغییر کند. در حقیقت مدل پیش بینی من این واقعیت را در نظر می گیرد که آمریکایی ها براساس عملکرد حزب حاکم رأی می دهند؛ در واقع 13 عبارت کلیدی شامل انتخابات میان دوره ای، احزاب ثالث، شرایط اقتصادی بلند مدت و کوتاه مدت، سیاست های اتخاذ شده، وجود ناآرامی های اجتماعی، رسوایی های پیش آمده و موفقیت ها و شکست های سیاست خارجی می شود.
وی گفت: دونالد ترامپ در سال 2016 به دلیل پیش بینی درست انتخاب خود به من تبریک گفت، اما او نتوانست اهمیت مفاهیم کلیدی را بفهمد؛ اینکه شیوه حکومتداری و نه مبارزات انتخاباتی، عامل تاثیرگذار بر انتخابات است؛ ترامپ به جای دست و پنجه نرم کردن با چالش ها، به برنامه بازی خود در سال 2016 بازگشته است. هنگامی که رئیس جمهور هستید، بر اساس وظایف و مسئولیت های خود قضاوت می شوید. ناآرامی های اجتماعی و عملکرد اقتصادی ضعیف او را به طرز فجیعی به این شکست سوق می دهد؛ در تاریخ ایالات متحده این امر بی سابقه است که حزبی در طول چند ماه متمل چنین عقبگرد ناگهانی و فاجعه باری شده باشد.
 لیکتمن تاکید کرد: بنابراین از سال 1992 ترامپ اولین رئیس جمهور ی خواهد بود که مجددا انتخاب نمی شود؛ او نمی تواند کسی را از جمله باب وودوارد Bob Woodward، هیلاری کلینتون Hillary Clinton، باراک اوباما Barack Obama را مقصر بداند جز خودش.
وی بیان کرد: اگرچه ترامپ یک شومن خوب است، اما فقط در نزد بخشی از مردم محبوبیت دارد؛ بیش از 60 درصد آمریکایی ها معتقدند که وی صادق یا قابل اعتماد نیست؛ شاهد آن هستیم که دونالد ترامپ به شدت در تلاش است تا رای گیری را سرکوب کند، او رای گیری از طریق پست را که یک گزینه اساسی در بحبوحه همه گیری کروناست، به شدت مورد انتقاد قرار داده و حتی تهدید کرده که افراد مسلح را به مراکز اخذ رأی اعزام می کند.

 

نظر شما