شناسهٔ خبر: 43184539 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

بر اساس یک نظرسنجی انتخاباتی ترامپ، بایدن را شکست می‌دهد/ اکثر ایرانی ها فکر می کنند ترامپ دوباره برنده می شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-یکی از پزشکان والتررید می‌گوید ترامپ در یک خودرو کاملاً دربسته و از پشت شیشه با هوادارانش تجدید دیدار کرده؛ حال آنکه این امر می‌تواند به قیمت ابتلا و مرگ محافظانی تمام شود که همراه وی بودند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اسپوتنیک، «جیمز فیلیپ» پزشک بیمارستان نظامی «والتررید» که محل بستری دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا است؛ از اقدام او مبنی بر ترک موقت بیمارستان و تجدید دیدار با هوادارانش، به شدت انتقاد کرد.
این در حالی است که ترامپ از داخل خودرو ضدگلوله خود و از پشت شیشه برای هودارانش دست تکان داده و درست همین مسئله است که خطرآفرین شده چراکه این خودرو طوری طراحی شده که در برابر حملات شیمیایی هم مقاوم باشد. بنابراین، بسته بودن محیط و گردش هوای داخل آن وقتی که یکی از سرنشین‌ها یک بیمار کرونایی است، احتمال ابتلای سایر سرنشین‌ها را افزایش می‌دهد.
فیلیپ که دانشیار دانشگاه جرج واشنگتن نیز هست؛ در این باره گفت: تک تک افرادی که در طول آن سواری کاملاً بی‌مورد، ترامپ را همراهی می‌کردند، اکنون باید برای 14 روز قرنطینه شوند. این کار دیوانگی بود. آنها ممکن است بیمار شوند یا بمیرند، آن هم محض خاطر یک نمایش سیاسی!
 عدم شفافیت کاخ سفید و تناقض‌گویی‌ها درباره وخامت حال رئیس‌جمهور آمریکا، از دیگر انتقاداتی است که این روزها علیه جمهوریخواهان مطرح می‌شود. ترامپ و همسرش روز جمعه خبر ابتلاء به کووید 19 را علنی کردند حال آنکه ظاهراً خوشه بیماری گسترده‌تر از آن چیزی است که تصور می‌شود و بسیاری از کارکنان کاخ سفید آلوده شده‌اند.

ایران مهمترین مسئله انتخابات آمریکا است
سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی در سخنانی، ایران را مهمترین موضوع انتخابات ریاست جمهوری 2020 ایالات متحده خواند.
«دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در گفتگو با رسانه‌های اماراتی که بخش‌هایی از آن در تایمز اسرائیل منتشر شده گفته است: پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه آینده منجر به تغییر سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران شده و برای اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس زیان بار خواهد بود.
فریدمن در صحبت‌های خود این طور گفته که ایران مهمترین موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.
نماینده آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفته است: همانطور که می‌دانید جو بایدن از اعضای دولت اوباما بود که برای توافق ایران مذاکره کرد و آن را به اجرا گذاشت؛ توافقی که رئیس جمهور ترامپ معتقد بود بدترین توافق بین‌المللی است که آمریکا تاکنون وارد آن شده است و من نیز چنین عقیده‌ای را دارم.
وی در مورد سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نیز گفت: در خصوص تحریم‌ها ما در موقعیت خیلی خوبی هستیم و من فکر می‌کنم اگر ما این مسیر را ادامه دهیم ایران هیچ گزینه‌ای غیر از پایان دادن به فعالیت‌های خود نداشته باشد. اما اگر بایدن پیروز شود دولت جدید آمریکا این مسیر را تغییر می‌دهد.

تست کرونای «بایدن» دوباره منفی شد
تست کرونای نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا باز هم منفی شد حال آنکه وی از فرصت بیماری ترامپ برای بهتر جلوه دادن قابلیت‌های خود در مهار کووید 19 استفاده می‌کند.
به گزارش رویترز، ستاد انتخاباتی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، نتیجه دومین تست کرونای وی را نیز منفی اعلام کرد.
البته این ستاد درباره علت تکرار تست کرونای بایدن سکوت اختیار کرده است.
نامزد دموکرات سه‌شنبه گذشته در کلیولند اوهایو به مناظره با دونالد ترامپ پرداخت حال آنکه دو روز بعد، ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا، خبرساز شد.
این در حالی است که بایدن و همسرش «جیل» از امروز دوشنبه، سفرهای انتخاباتی خود را از سر می‌گیرند و قرار است برای شروع به فلوریدا بروند؛ ایالتی کلیدی که تا این لحظه نامزد دموکرات در جلب آراء مردمی آن بهتر از ترامپ عمل کرده است.
اگرچه بایدن تبلیغات منفی علیه ترامپ را متوقف کرده، از فرصت بیماری او استفاده می‌کند تا به مردم بگوید بهتر از رقیب جمهوریخواه از پس مهار کرونا برمی‌آید.
همزمان، ترامپ در پیامی که از بیمارستان نظامی «والتررید» منتشر کرد؛ مدعی شد که چیزهای زیادی درباره کرونا فراگرفته است.
وی در این باره گفت: اینجا یک مدرسه واقعی است. نه اینکه فقط از روی کتاب مدرسه روخوانی کرده باشم؛ بلکه آن را فهمیده و درک کردم.

ترامپ 10 پله از بایدن عقب افتاد
رقیب دموکرات انتخابات آمریکا باز هم فاصله خود را با ترامپ افزایش داد حال آنکه طبق نظرسنجی‏‌ها، مردم رعایت نکردن نکات بهداشتی را نیز در ابتلای رئیس‌جمهور آمریکا به کرونا دخیل می‌دانند.
 نظرسنجی که به طور مشترک از سوی «رویترز» و مرکز سنجش افکار عمومی «ایپسوس» منتشر شد؛ حاکی از آن است که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا، یک ماه مانده به برگزاری رقابت 3 نوامبر (13 آبان) و تنها 2 روز بعد از آنکه نتیجه تست کرونای دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور مثبت اعلام شد؛ فاصله خود را با رقیب جمهوریخواه به 10 پله افزایش داده است. این به آن معنا است که طی چند هفته گذشته، بایدن موقعیت خود را یک تا دو امتیاز بهبود بخشیده است.
همچنین، اکنون اغلب آمریکایی‌ها فکر می‌کنند چنانچه ترامپ ویروس کرونا را جدی گرفته بود؛ می‌توانست از ابتلا به این بیماری اجتناب کند.
از میان افراد واجد شرایط شرکت در رای‌گیری ماه نوامبر که در نظرسنجی رویترز مشارکت کردند؛ 51 درصد حامی بایدن بودند حال آنکه این رقم برای ترامپ 41 درصد است. 4 درصد به نامزدهای مستقل رای می‌دهند و 4 درصد هم هنوز تصمیم خود را نگرفته‌اند.
اغلب مردم آمریکا از تداوم شیوع کرونا به شدت نگرانند و طبق نظرسنجی رویترز، 65 درصد از آنها از جمله 9 نفر از هر 10 دموکرات و 5 نفر از هر 10 جمهوریخواه، بر این باور هستند که رعایت مسائل بهداشتی، احتمال ابتلای ترامپ به کرونا را کم می‌کرد.
همزمان 57 درصد مردم آمریکا از عملکرد ترامپ در مهار کرونا ناراضی هستند که این رقم در مقایسه با هفته گذشته، 3 درصد بیشتر است.

بایدن در دو ایالت کلیدی آمریکا پیشتاز است
یکی از تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از عقب افتادن ترامپ در رقابت انتخاباتی دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا و فلوریدا است.
به گزارش هیل، نظرسنجی که مشترکاً از سوی روزنامه نیویورک‌تایمز و کالج «سیِنا» منتشر شده حاکی از پیشتازی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات 2020 آمریکا در دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا و فلوریدا است.
در ایالت پنسیلوانیا، بایدن به نسبت 49 به 42 درصد از دونالد ترامپ رقیب جمهوریخواه خود پیش است حال آنکه در ایالت فلوریدا این نسبت، 47 به 42 درصد؛ به نفع بایدن است.
این نظرسنجی قبل از اعلام خبر ابتلای ترامپ به کووید 19 انجام شده و درنتیجه، تاثیر بیماری بر کارزار انتخاباتی او، ملاک ارزیابی نیست.
ترامپ در انتخابات 2016، پیروزی در هر دو ایالت کلیدی پنسیلوانیا و فلوریدا را از آن خود کرده بود.
البته، در سال 2016 نیز اغلب نظرسنجی‌ها، حاکی از پیشتازی هیلاری کلینتون نامزد دموکرات در رقابت آن دوره بود حال آنکه در نهایت، اسم ترامپ از گرودنه انتخاباتی بیرون آمد.
در حال حاضر نیز، ابتلای ترامپ به کرونا، ضریب عدم قطعیت در انتخابات آمریکا را بالا برده و باید منتظر بود و دید که این عامل چه تبعات مثبت یا منفی برای کارزار انتخاباتی هر یک از طرفین خواهد داشت.

بر اساس یک نظرسنجی انتخاباتی ترامپ، بایدن را شکست می‌دهد
نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، ابتلای دونالد ترامپ به کرونا هم تاثیری در "پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" ندارد.
 نظرسنجی ماهانه «دموکراسی اینستیتوت ساندی اکسپرس» برای انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد، ترامپ با کسب 46 درصد حمایت مردمی در مقابل جو بایدن دموکرات با 45 درصد همچنان در مسیر پیروزی در رای‌گیری سه نوامبر قرار دارد. با این وجود، پیشتازی کلی او نسبت به نظرسنجی قبلی در ماه سپتامبر دو درصد کاهش نشان می‌دهد.
این نظرسنجی پس از انتشار اخباری از ابتلای ترامپ و همسرش ملانیا به کووید-19 تکمیل شد.
68 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که بیماری او تاثیری بر رای آن‌ها ندارد، در حالی که 19 درصد گفتند که احتمال بیشتری دارد از ترامپ حمایت کنند و تنها 13 درصد احتمال چندانی ندادند.
تقریبا دو سوم گفتند با ترامپ همدردی کرده و نگران رئیس‌جمهوری آمریکا هستند، در حالی که 38 درصد ابتلای او را نتیجه "کارما" دانستند و این از ماهیت کنونی اختلافات در سیاست آمریکا حکایت دارد.
پیشتازی ترامپ در ایالت‌های چرخشی شامل فلوریدا، آیوا، میشیگان، مینه‌سوتا، پنسیلوانیا و ویسکانسین همچنان با چهار درصد اختلاف 47 درصد به 43 درصد است. بدین ترتیب 320 رای الکترال به ترامپ و 218 رای به بایدن می‌رسد.
در حالی که نظرسنجی‌های دیگر از پیشتازی بایدن حکایت دارند، دموکراسی اینستیتوت که به درستی بریگزیت و پیروزی ترامپ در سال 2016 را پیش‌بینی کرد، تنها افرادی را مورد بررسی قرار می‌دهد که "رای‌دهنده احتمالی" هستند نه تمام رای‌دهندگان ثبت‌نامی و همچنین از کسانی که در بیان نظراتشان تردید دارند، سوال می‌کند. 
این نشان می‌دهد، 77 درصد از حامیان ترامپ به دوستان یا اعضای خانواده‌ خود نظرات واقعی خودشان را نمی‌گویند.
به نظر می‌رسد جنجال‌هایی دیگر تاثیر کمی بر شرکت‌کنندگان داشته است؛ هشت تن از 10 رای‌دهنده گفتند که نامزدی ایمی برت برای دیوان عالی آمریکا نظر آنها را تغییر داده است، هرچند ترامپ با حمایت مثبت 12 درصدی نسبت به نظرات منفی 9 درصدی روبرو شد.
به دنبال اولین مناظره انتخاباتی جنجالی، 32 درصد ترامپ و 18 درصد هم بایدن را پیروز دانستند اما نیمی از آنها فکر می‌کنند که این تصادفی است و بیش از هفت تن از 10 شرکت‌کننده گفتند که این مناظره تاثیری در رای آنها ندارد.
مساله نظم و قانون همچنان در صدر لیست انتخاباتی است و 32 درصد معتقدند که آشوبگران به اعتراضات جنبش جان سیاهپوستان مهم است، ارتباط دارند و آنها را دغدغه شماره یک می‌دانند. 30 درصد هم اقتصاد را جزو مسائل کلیدی در نظر گرفتند. 
ترامپ در بحث اقتصاد از بایدن جلو است؛ 70 درصد فکر می‌کنند اقتصاد در حال بازگشت است و در این زمینه 60 درصد به نسبت 40 درصد به رئیس‌جمهوری آمریکا مقابل بایدن اعتماد دارند.
شرکت‌کنندگان در پاسخ به اینکه چه کسی بیشترین تاثیر مثبت را روی عدالت کیفری داشته است،‌ 41 درصد ترامپ و به همان نسبت کیم کارداشیان را انتخاب کردند و تنها 18 درصد از بایدن نام بردند!

نظرسنجی: اکثر ایرانی ها فکر می کنند ترامپ دوباره برنده می شود
بیشتر شهروندان ایرانی مطلع از انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا، پیش بینی می کنند، دونالد ترامپ پیروز خواهد شد.
به گزارش مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، از پاسخگویانی که در جریان انتخابات آمریکا و نامزدهای آن قرار داشته‌اند، پرسیده شده «به نظر شما کدامیک از این افراد برنده انتخابات خواهد شد؟»
56.6 درصد آن‌ها گمان می‌کنند ترامپ در انتخابات پیروز خواهد شد و 20.6 درصد نیز احتمال می‌دهد بایدن برنده انتخابات باشد. 22.8 درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند نمی‌دانند چه کسی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتخاب خواهد شد. در میان گروه‌های سنی، افراد زیر 50 سال بیش از مسن‌ترها گمان می‌کنند ترامپ برنده انتخابات خواهد شد. در مقابل گروه سنی بالاتر از 50 سال بیش از جوان‌ترها در پاسخ به این سؤال اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.
نظرسنجی مذکور با جامعه آماری افراد بالای 18 سال کل کشور و اندازه نمونه 1618 در تاریخ 22 تا 26 شهریور 1399 به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

پیشگوی نتایج انتخابات آمریکا شکست ترامپ را پیش بینی کرد
آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال 1984 نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده، این بار شکست ترامپ در انتخابات 2020 را پیش بینی کرده است.
 رادیو کانادا اعلام کرد «آلن لیکتمن / Allan Lichtman » مورخ و استاد دانشگاه آمریکایی در واشنگتن که از سال 1984 تاکنون، 9 انتخابات گذشته ریاست جمهوری آمریکا را به درستی پیش بینی کرده بود، این بار از شکست ترامپ در انتخابات 2020 خبر داد.
وی در این رابطه تصریح کرد: به عنوان یک مورخ آموخته ام تاریخ را بی طرفانه مطالعه کنم. مدل پیش بینی من همه انتخابات ایالات متحده از سال 1860 میلادی را دربر می گیرد.
این پروفسور آمریکایی درباره مدل پیش بینی خود افزود: از زمان پیش بینی موفقیت آمیز انتخاب مجدد «رونالد ریگان» در سال 1982 به عبارتی دو سال و نیم قبل از انتخابات، نتایج همه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تاکنون با استفاده از 13 عبارت کلیدی، به درستی پیش بینی کرده ام.
رادیو کانادا به نقل از لیکتمن ادامه داد: بسیار بعید است که پیش بینی من در هفته های آینده تغییر کند. در حقیقت مدل پیش بینی من این واقعیت را در نظر می گیرد که آمریکایی ها براساس عملکرد حزب حاکم رأی می دهند؛ در واقع 13 عبارت کلیدی شامل انتخابات میان دوره ای، احزاب ثالث، شرایط اقتصادی بلند مدت و کوتاه مدت، سیاست های اتخاذ شده، وجود ناآرامی های اجتماعی، رسوایی های پیش آمده و موفقیت ها و شکست های سیاست خارجی می شود.
وی گفت: دونالد ترامپ در سال 2016 به دلیل پیش بینی درست انتخاب خود به من تبریک گفت، اما او نتوانست اهمیت مفاهیم کلیدی را بفهمد؛ اینکه شیوه حکومتداری و  نه مبارزات انتخاباتی، عامل تاثیرگذار بر انتخابات است؛ ترامپ به جای دست و پنجه نرم کردن با چالش ها، به برنامه بازی خود در سال 2016 بازگشته است. هنگامی که رئیس جمهور هستید، بر اساس وظایف و مسئولیت های خود قضاوت می شوید. ناآرامی های اجتماعی و عملکرد اقتصادی ضعیف او را به طرز فجیعی به این شکست سوق می دهد؛ در تاریخ ایالات متحده این امر بی سابقه است که حزبی در طول چند ماه متمل چنین عقبگرد ناگهانی و فاجعه باری شده باشد.
لیکتمن تاکید کرد: بنابراین از سال 1992  ترامپ اولین رئیس جمهوری خواهد بود که مجددا انتخاب نمی شود؛ او نمی تواند کسی را از جمله باب وودوارد  Bob Woodward، هیلاری کلینتون Hillary Clinton،  باراک اوباما Barack Obama را مقصر بداند جز خودش.
وی بیان کرد: اگرچه ترامپ یک شومن خوب است، اما فقط در نزد بخشی از مردم محبوبیت دارد؛ بیش از 60 درصد آمریکایی ها معتقدند که وی صادق یا قابل اعتماد نیست؛ شاهد آن هستیم که دونالد ترامپ به شدت در تلاش است تا رای گیری را سرکوب کند، او رای گیری از طریق پست را که یک گزینه اساسی در بحبوحه همه گیری کروناست، به شدت مورد انتقاد قرار داده  و حتی تهدید کرده که افراد مسلح را به مراکز اخذ رأی اعزام می کند.  / ایرنا

نظر شما