شناسهٔ خبر: 43189150 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

جمهوری آذربایجان و ارمنستان به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند

وزیر کشور گفت: جمهوری آذربایجان و ارمنستان اجرای قوانین بین‌المللی یعنی احترام به حاکمیت کشور‌ها را مدنظر داشته باشند تا موضوع قره باغ حل شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عبدالرضا رحمانی فضلی امروز (دوشنبه) در حاشیه نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در جمع خبرنگاران درباره درگیری دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره باغ و تاثیرات آن در مناطق مرزی ایران گفت: تامین امنیت داخلی از مناطق مرزی تا دورترین نقطه کشور اولویت اصلی ماست. نیرو‌های مسلح و ناجا به صورت مستمر و دقیق مرز‌ها را تحت کنترل و نظارت دارند.

وی افزود: امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات در اجرای قوانین بین‌المللی یعنی احترام به حاکمیت کشور‌ها را مدنظر داشته باشند تا این مساله حل شود.

رحمانی فضلی افزود: امیدواریم با دقت و با استقرار بسیار قوی و مناسب و رصد خوبی در مناطق مرزی در آن مناطق دچار هیچ خللی از حیث امنیتی نشویم.

وزیر کشور با قدردانی از مردم منطقه گفت: از مردم خوب مناطق مرزی و شمالی به ویژه آذری زبان‌ها بابت همراهی و همدلی‌شان در تقویت و حفظ امنیت داخلی کشور و در ابراز احساسات و عواطف شان تشکر می‌کنم که خیلی عاقلانه و منطقی و از شعور بالا برخورد کردند.

وی اظهار داشت: در آغاز این اتفاقات برخی رسانه‌های غربی با تهییج و تحریک احساسات مردم خواستند اقداماتی انجام دهند و در کشور ناامنی ایجاد کند، اما مردم آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در حفظ و تقویت امنیت تلاش کردند و استانداران و نمایندگان، ولی فقیه در این استان‌ها هم موضع گیری و همراهی خوبی داشتند.

برچسب‌ها:

نظر شما