شناسهٔ خبر: 43180014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استعفای روحانی؛ بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت درقبال کارنامه دولت

طرح گزاره استعفای روحانی حاکی از آن است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان در خلا برنامه و آلترناتیو برای وضعیت کنونی کشور و همچنین فرار از پاسخگویی درقبال پرونده خود در دولت های تدبیر و امید، می‌خواهند بازی را با ملتهب کردن فضای کشور بر هم بزنند تا کسی نتواند بپرسد که در این مدت چه کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

حوزه احزاب خبرگزاری فارس- ششم مهر ماه بود که یک روزنامه اصلاح‌طلب با تیتر درشت تحت عنوان « پیشنهاد کناره گیری رئیس جمهور» به قلم یک فعال برجسته اصلاح طلب، درباره حرف و حدیث‌های احتمال استعفای روحانی از ریاست قوه مجریه را بر سر زبان ها انداخت.

عباس عبدی در این مقاله‌اش با اشاره به تاکید چند ماه پیش خود بر انتخابات زودرس ریاست جمهوری با کناره گیری روحانی، نسبت به موضع نسبت به موضع بسیاری از شخصیت های اصولگرا در مورد این پیشنهاد استعفا ابراز تعجب کرده و آن را رفتار دوگانه سیاسی قلمداد کرد.

عبدی در بخشی از این مقاله خود اینگونه است که از آنجا که مجلس یازدهم اراده‌ای برای استیضاح روحانی ندارد، فلذا شخص روحانی برای استعفا وارد عمل شود تا بلکه راهی برای حل ماجرا گشوده شود.

اما بسیاری از فعالین سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا نظر دیگری دارند.

*زیباکلام: استعفای روحانی انحرافی و آدرس غلط دادن است/ ماندن یا رفتن روحانی مشکلی را حل نمی‌کند

 تئوریسین جریان اصلاحات گفت: پیشنهاد عباس عبدی برای استعفای حسن روحانی آدرس اشتباه دادن و بحث انحرافی است. اینکه آقای روحانی قبول مسؤولیت می‌کرد یا نباید قبول مسؤولیت می‌کرد بحث دیگری است.

زیباکلام اما تنها اصلاح‌طلبی نیست که به این اظهارات عباس عبدی خرده می‌گیرد. 

*به جای طرح استعفای روحانی از او بخواهیم درباره عملکردش توضیح دهد

احمد شریف دبیرکل حزب اصلاح‌طلب هدا هم به طرح استعفای حسن روحانی واکنش نشان داد و می‌گوید که ما باید به جای طرح استعفای حسن روحانی از او بخواهیم درباره عملکردش در طول این 7 سال توضیح دهد و منتقدان نیز در یک فضای منصفانه به دولت نقد کنند.

*اصلاح‌طلبان دعوای کاذب راه می‌اندازند تا از پاسخ‌گویی فرار کنند/ روحانی باید تا پایان بدرقه شود

عباسی سلیمی نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران هم در این‌خصوص معتقد است که بعضی از عناصر اصلاح‌طلب، می‌خواهند دعوای کاذب ایجاد شود؛ با این دعوا هم مسؤولیت‌پذیری آنها در قبال دولت روحانی از بین می‌رود و هم نحوه مواجهه‌شان با مسائل تغییر خواهد کرد.

*استعفای رئیس جمهور طرح فریب برای گمراه کردن مردم است

محمد سلیمانی وزیر اسبق ارتباطات هم با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان می‌خواهند خود را از پذیرش مسئولیت ناکامی دولت معاف کنند، گفت: این یک حقیقت است که سران اصلاح‌طلب شعار تکرار کنید را سر دادند و پای کار دولت روحانی آمده و خودشان آن را سر کار آوردند.

*اصلاح‌طلبان به‌جای طرح استعفای روحانی مسئولیت دلار 30 هزار تومانی را بپذیرند

محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در این باره می گوید: اصلاح‌طلبان وقتی برجام تصویب شد گفتند که از فردا دلار به فلان قیمت می‌رسد و به همین خاطر الان باید مسئولیت دلار 30هزار تومانی و کاهش فاحش ارزش پول ملی را بپذیرند.

*سروری: اصلاح‌طلبان می‌خواهند یا شورش اجتماعی راه بیفتد یا اپوزیسیون دولت باشند

پرویز سروری نماینده ادوار مجلس هم بر این باور است که‌ هدف اصلاح‌طلبان از طرح استعفای روحانی این است که اگر وی استعفا کند بی‌نظمی اجتماعی در ماه‌های منتهی به انتخابات امکان ظهور و بروز بالایی خواهد داشت و اگر هم نپذیرد، اصلاح‌طلبان در ذهن مردم به عنوان اپوزیسیون دولت معرفی شوند.

برآیند نظر فعالین سیاسی درمورد طرح گزاره استعفای روحانی حاکی از آن است که عده‌ای از اصلاح‌طلبان در خلا برنامه و آلترناتیو برای وضعیت کنونی کشور و همچنین فرار از پاسخگویی درقبال پرونده 8ساله خود در دولت های تدبیر و امید، میخواهند بازی را با ملتهب کردن فضای کشور بر هم بزنند تا کسی نتواند بپرسد که در این مدت چه کرده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما