شناسهٔ خبر: 43166186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

رییس مجلس در دیدار با سفیر اندونزی:

قدرتهای جهانی به دنبال تفرقه میان ملل اسلامی هستند - مردم سالاری آنلاين

دکتر علی لاریجانی به هوشیاری ملل اسلامی در برهه حساس کنونی نسبت به تحولات منطقه تاکید کرد.

صاحب‌خبر - رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سفیر اندونزی در تهران گفت: قدرت‌های جهانی با تقویت و حمایت از افراط‌گرایی در میان ملل اسلامی سعی در اختلاف‌افکنی دارند که این مسئله هوشیاری کشورهای اسلامی را می‌طلبد.
لاریجانی با اشاره به اهمیت توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و اندونزی به عنوان دو کشور مهم اسلامی در آسیا گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه اقدامی در جهت تقویت و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی،‌ فرهنگی و به ویژه روابط پارلمانی فیمابین استقبال و حمایت می‌کند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف تجاری و بازرگانی میان دو کشور افزود: زمینه‌های زیادی در بخش توریسم و گردشگری وجود دارد که لازم است با سرمایه‌گذاری و ورود بخش‌ خصوصی در این عرصه‌ها زمینه ارتقای روابط فرهنگی و اقتصادی فیمابین جمهوری اسلامی ایران و اندونزی فراهم گردد.
در ادامه این دیدار دیان ویر، نجوریت سفیر اندونزی در تهران با ابراز خرسندی از ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران گفت: سیاست دولت اندونزی به توسعه و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران است.
وی بر ضرورت شناخت هر چه بیشتر مردم مسلمان دو کشور از یکدیگر تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در بخش منابع طبیعی و گردشگری در اندونزی وجود دارد که می‌توان با تسهیل تبادلات فرهنگی و اقتصادی زمینه بهره‌گیری از آنها را در راستای تحکیم همکاری‌های دو کشور فراهم کرد.
سفیر اندونزی در تهران ایجاد خط مستقیم هوایی بین تهران و جاکارتارا برای تسهیل در روابط دو کشور لازم دانست.

نظر شما