شناسهٔ خبر: 43144734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مبادی ورودی و خروجی دزفول مسدود می‌شوند

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: از ستاد استانی مقابله با کرونا مجوزی اخذ شد که بر اساس آن بصورت قطعی مبادی ورودی شهرستان با کمک نیروهای نظامی همانند ارتش در اواخر هفته مجدداً مسدود و پارک‌ها تعطیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، علی فرهمندپور سرپرست فرمانداری ویژه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت دزفول همانند استان و کشور در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و آمار ابتلا به کرونا نگران کننده است. بیم آن وجود دارد که به سمت آغاز پیک بعدی حرکت کنیم.

وی افزود: برخی از شهرها و استانهای کشور در حال ورود به پیک سوم هستند که خوشبختانه با کمک مردم دزفول تاکنون فقط یک پیک داشته است.

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: آمار ابتلا و موارد بستری در دزفول روند صعودی دارد که طبق نظرات پزشکی به تبع آن آمار فوت نیز افزایش خواهد داشت پس قبل از وقوع این اتفاق باید چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز از ستاد استانی مقابله با کرونا مجوزی اخذ شد که بر اساس آن بصورت قطعی مبادی ورودی شهرستان با کمک نیروهای نظامی همانند ارتش در اواخر هفته مجدداً مسدود و پارک‌ها تعطیل شوند.

علی فرهمندپور در خصوص مراسمات اربعین تصریح کرد: مرزهای کشور کاملا مسدود و مبادی ورودی و خروجی و مسیر مرزها به کمک نیروهای نظامی بسته هستند و اجازه ورود هیچ زائری به عراق داده نمی‌شود.

وی بیان کرد: تا به این لحظه مقرر شده که برنامه‌های اربعین همانند تاسوعا و عاشورا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند همچنین برنامه‌های اربعین در دزفول به صورت متمرکز از سوی شورای هیئت‌های مذهبی و رئیس شورای فرهنگ عمومی اعلام خواهند شد.

فرهمندپور بیان کرد: هیچ دسته‌روی و پیاده‌روی در سطح شهرستان نخواهیم داشت و از میدان امام خمینی تا چهارراه شریعتی تکیه عزاداری برپا خواهد شد که یکسری از برنامه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن برگزار می‌شوند.

وی اذعان کرد: به درخواست سازمان تبلیغات و امور مساجد، امروز در ستاد استانی کرونا مصوب شد تا مساجد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با مدت زمانی بسیار کوتاهی نماز جماعت برگزار کنند.

رزمایش سفیران سلامت دوباره در دزفول برگزار می‌شود

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان دزفول گفت: در تیرماه رزمایشی با عنوان سفیران سلامت درشهرستان دزفول برگزار گردید که پس از آن شاهد افزایش آمار استفاده از ماسک و کاهش آمار مبتلایان به کرونا بودیم.

وی ادامه داد: این نوع رزمایشات طبق مطالعات کارشناسی برگزار می‌شوند که در مرحله اول اقدامات بر اساس عدم استفاده از ماسک در اکثر مردم انجام شد اما در مطالعات اخیر متوجه شدیم که آمار ماسک زدن در بین برخی از پرسنل و مراجعه کنندگان ادارات پایین است.

علی فرهمندپور عنوان کرد: در رزمایش سفیران سلامت ٢، فردا در چهار مرحله از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود بر اساس آخرین مطالعات و بررسی‌های انجام شده با حضور در ادارات و اماکنی که کلنی تجمعی دارند برگزار می‌شود.

وی افزود: در رزمایش سفیران سلامت دو، مانور خودرویی با هدف گندزدایی اماکن و معابر، حضور در بانک‌ها و ادارات و تذکر به افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند، حضور گروه‌های جهادی در نقاط مختلف شهر و توزیع ماسک، برپایی غرفه‌های سلامت و گشت‌های خودرویی متذکر نکات بهداشتی برگزار خواهند شد.

فرهمندپور اذعان کرد: امیدواریم که با تعادل و همکاری تمام مردم دوباره به روزهای سنگین کرونا بازنگردیم و با یادآوری خاطرات تلخ از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مردم دزفول به خوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند اما پس از اعلام وضعیت سفید میزان استفاده از ماسک کاهش یافته که از مردم تقاضا داریم در استفاده از ماسک مانند گذشته اهتمام لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما