شناسهٔ خبر: 43137392 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار خرمشهر:

ورود غیرقانونی به عراق مجازات سنگینی به دنبال دارد

آبادان - ایرنا - فرماندار خرمشهر با بیان اینکه ورود غیرقانونی به کشور عراق مجازات سنگینی به دنبال دارد گفت‌: زائران اربعین حسینی از ورود غیرقانونی به عراق خودداری کنند زیرا در صورت دستگیری با آنها به شدت برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا مرز شلمچه بر روی زائران اربعین حسینی بسته است و اجازه برپایی هیچ موکبی در این مرز داده نشده و هیچ زائری نیز در آن وجود ندارد.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا دولت عراق مرز شلمچه را به صورت یکطرفه بست و با توجه به شیوع این ویروس این تعطیلی ۲ طرفه شد تا امنیت و سلامت مردم ۲ کشور به خطر نیفتد.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: بسته بودن مرز همچنان پابرجاست و با توجه به مذاکرات صورت گرفته دولت عراق هیچ زائر خارجی را برای ایام اربعین حسینی نمی‌پذیرد.
حیدری بیان کرد: زائران و مسافرانی که به خرمشهر و مرز شلمچه مراجعه کردند به شهرهای خود برگردانده شدند.
فرماندار ویژه خرمشهر گفت: عموم مردم ایران اخبار مربوط به اربعین را از رسانه‌های معتبر، موثق و رسمی دنبال کنند و به هیاهوی فضای مجازی و اخبار غلط توجه نکنند.
وی افزود: مردم و زائران دقت کنند نباید غیرقانونی وارد کشور عراق شوند چرا که دولت عراق بر اساس قوانین داخلی خود برای ترددکنندگان غیرمجاز علاوه بر جریمه مالی سنگین مجازات حبس در نظر گرفته است.

مرز شلمچه حدود ۱۵ کیلومتر با خرمشهر فاصله دارد.

اربعین پارسال بیش از یک میلیون زایر ایرانی و خارجی، برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین در عراق، از مرز شلمچه تردد کردند.

نظر شما