شناسهٔ خبر: 43117087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه همدان: مناظره ترامپ و جوبایدن چهره واقعی آمریکا را نشان داد

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مناظره بین ترامپ و جوبایدن با وجود تعابیر زننده و بداخلاقی‌ها چهره واقعی آمریکا را به دنیا نشان داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه همدان افزود: البته در مناظره برخی اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد اما تعابیری که بین این دو کاندیدا اتفاق افتاد بد اخلاقی‌هایی وجود داشت که نشان از تنش ها و دو قطبی ها در آمریکا است.

وی ادامه داد: آمریکا در هفته های پرتنش و بسیار حساسی قرار دارد و این انتخابات از حساس ترین انتخابات  است چرا که ترامپ بحث تقلب در انتخابات را مطرح کرده که در صورت رای نیاوردن انتخابات را قبول نخواهد کرد. 

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: در مناظره جوبایدن گفت که در صورت رای آوردن ترامپ جامعه آمریکا جامعه ای بیمارتر، فقیرتر و خشن تر خواهد شد و به واقعیت جامعه آمریکا این مسائل را دارد اما در رسانه ها به گونه ای دیگر تعبیر می شود.

امام جمعه همدان گفت: به تازگی محقق فرانسوی در امور آمریکا تحقیقاتی دارد و موضوعی را مطرح کرده که آمریکا دوره تاریکی را طی می کند و امروز آمریکا رو به افول است. 

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی ادامه داد: اگر چه بارها رهبر معظم انقلاب موضوع افول آمریکا را بیان داشته اما ممکن است عده ای در داخل قبول نکنند البته این موضوع نیز به تازگی توسط محقق فرانسوی مطرح شده  و آمریکا امروز چهره واقعی خود را نشان داده است.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به انتصاب وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پس از مدت ها که این سازمان مهم به وسیله سرپرست اداره می شد رزم حسینی به عنوان وزیر صنعت انتخاب شد که این امر می تواند  در مساله معیشت مردم بسیار حائز اهمیت باشد چرا که امروز معیشت مردم جزو اولویت هایی است که باید اهتمام ویژه به آن شود.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی تصریح کرد: رییس جمهوری دستور نظارت ساعتی بر بازار را صادر کرده است چرا که مساله معیشت مردم و موضوع اقتصاد از مهمترین مسائل است.

وی با بیان اینکه بازار نیازمند مدیریت جدید است تاکید کرد: از مسوولان مرتبط تقاضا داریم که بر بازار نظارتی جدی داشته باشند چرا که نمی شود بازار را رها کرد و به دست دلالان سپرد.

خطیب جمعه همدان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی و سالگرد شهادت  شهید سردار همدانی گفت: آیین بزرگداشت سردار همدانی و اربعین حسینی برگزار می شود.

وی با اشاره به خدمات شهید سردار همدانی افزود: این سردار سرافراز اسلام نقشی اساسی در خاموشی جریان فتنه ۸۸ داشت و اخلاص، ولایت مداری و رشادت های ایشان را مردم به معنای واقعی کلمه دیده بودند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی موثقی گفت: سردار همدانی از بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان  در سال ۵۹ بود که از ابتدای انقلاب و جنگ در عرصه جبهه و جنگ حضور داشتند.

خطیب جمعه همدان با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اظهار داشت: اتفاقی در استان افتاده بود که ۴۲ نفر از هموطنان  ما که حق التدریس و از استان همسایه بودند در همدان  استخدام شدند که با پیگیری مجمع نمایندگان  این حق به هم استانی ها در استخدام داده شد.

وی در خصوص برپایی نماز جمعه در استان نیز گفت: برگزاری نماز جمعه با ستاد استانی و ملی کرونا است و نا هماهنگی در این زمینه به هیچ عنوان اتفاق نیفتاده  و اگر چه وضعیت کلی استان در موضوع کرونا قرمز است اما شعر همدان در وضعیت نارنجی قرار دارد و ما از همه مردم می خواهیم با رعایت پروتکل های بهداشتی در کاهش بیماری سهیم باشند.

نظر شما