شناسهٔ خبر: 43115655 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امام جمعه گرگان ؛

اربعین و عاشورا کنگره بزرگ و عمومی تشیع در جهان است

امام جمعه گرگان گفت: نباید اجازه دهیم رزمایش ارادت به اهل بیت در اربعین، خاموش و یا کم فروغ شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  آیت الله سید کاظم نورمفیدی امام جمعه گرگان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان گفت: در طول تاریخ هیچ گاه ارادت و ابراز محبت شیعیان به اهل بیت (ع) قطع نشده است.

 

آیت الله سید کاظم نورمفیدی گفت: شیعه در اوج فشار‌ها و زیر بدترین شرایط عشق خود را به سلاله زهرا اطهر نمایان می‌کردند که نمود و جلوه گری این عشق در عاشورا و اربعین به اوج خود می‌رسد.

 

آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: اربعین و عاشورا کنگره بزرگ و عمومی تشیع در جهان است، یعنی علاوه بر اینکه در قلوب خود محبت اهل را دارند در میدان عمل و در روز اربعین با اجتماع و کنگره چند ده میلیونی وحدت و همدلی خود را متبلور می‌کنند.

 

نماینده، ولی فقیه در استان گلستان گفت: اربعین و عاشورا سبب حفظ و پاسداشت اصول شیعه می‌شود و نباید اجازه دهیم این رزمایش ارادت، خاموش و یا کم فروغ شود.

 

امام جمعه گرگان بیان کرد: هر چند امسال به سبب کرونا از حضور در این کنگره بزرگ محروم شده ایم، اما با رفتارمان حسینی بودن و حرکت در مسیر حسین (ع) را نشان دهیم.

 

آیت الله نورمفیدی همچنین به ۱۳ مهر سالروز تبعید امام از نجف به فرانسه اشاره کرد و گفت: تصمیمات رژیم منفور پهلوی در راستای تبعید امام به شهر‌های مختلف همیشه به ضرر پهلوی بوده و دستاورد‌های بزرگی برای جریان انقلاب داشت.

 

نورمفیدی عنوان کرد: با حضور امام راحل در پاریس انقلاب ایران جهانی شد و تحولات ایران مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

 

او به در پیش بودن هفته نیروی انتظامی هم اشاره کرد و گفت که ایجاد نظم و امنیت نخستین مطالبه یک جامعه است که نیروی انتظامی باید در تحقق آن کوشا باشد.

 

نورمفیدی همچنین از مردم خواست تا پروتکل‌ها و ملاحظات بهداشتی کرونا را با جدیت رعایت کنند.


انتهای پیام / فا

نظر شما