شناسهٔ خبر: 430970 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

اخبار لحظه به لحظه از تحولات غزه؛

فرمانده اسرائیلی شروع جنگ مقدس را اعلام کرد/ سازمان ملل: 77 درصد کشته‌شدگان غزه غیرنظامی‌اند/ اسرائیلی‌ها خواستار کشتار کودکان فلسطین‌ شدند

«یدیعوت آحارونوت» در گزارشی ضمن پرداختن به حملات موشکی مقاومت به اماکن حساس در سرزمینهای اشغالی مانند فرودگاهها از حجم بالای خسارتها به این رژیم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «عملییات دهم ماه رمضان» رو به رو شد.

با شلیک ده‌ها موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی، مقاومت، پاسخی محکم به این تجاوز داده است.

خبرهای روز چهارم «دفاع غزه» را در اینجـا می‌توانید، دنبال کنید.

این خبر به روز می شود ...

 
تحرکات اسرائیل در نوار مرزی با لبنان
ارتش رژیم صهونیستی از صبح امروز (شنبه) با استفاده از پهپاده‌های جاسوسی و گشتی‌های زمینی اقدام به کنترل مرزهای لبنان کرده است.

یدیعوت مدعی شد: ایران در قاچاق موشک‌ها به غزه دست دارد

مطبوعات رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی ایران را به ارسال موشک‌های سوری به نوار غزه و رسیدن آنها به دست جنبش حماس و مقاومت فلسطینی متهم کردند.

اسرائیل هر 3 دقیقه یک بار غزه را مورد هدف قرار می‌دهد

یک سازمان حقوق بشری اروپایی اعلام کرد که اسرائیل هر ۳ دقیقه یک بار تأسیسات شهری و شهروندان غزه از جمله زنان و کودکان را مورد هدف قرار می‌دهد.

فرمانده اسرائیلی شروع جنگ مقدس را اعلام کرد

فرمانده یگان آبی-خاکی اسرائیل از نیروهای تحت امر خود خواست برای از میان برداشتن «دشمن بدنام کننده خدا» و در قالب این «جنگ مقدس» از هیچ اقدامی فروگذار نکنند.
 
پای «آنونیموس» به جنگ غزه باز شد/ آغاز حملات سایبری حماس به رژیم صهیونسیتی 
 
حماس از هک کردن دهها سایت مربوط به مقامات بلندپایه سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی خبرداد و همزمان هکرهای «آنونیموس» از ادامه این حملات سایبری خبر دادند.

اسرائیلی‌ها خواستار کشتار کودکان فلسطین‌ شدند

دهها اسرائیلی با راه‌اندازی حرکتی در «توئیتر» به قتل کودکان فلسطین و پاکسازی قومی فراخواندند و گفتندن با کشتار کودکان نسل جدیدی برای فلسطینی‌ها باقی نمی‌ماند.


یدیعوت آحارونوت: حمله موشکی حماس به اماکن حساس و حیاتی «اسرائیل» ادامه دارد

«یدیعوت آحارونوت» در گزارشی ضمن پرداختن به حملات موشکی مقاومت به اماکن حساس در سرزمینهای اشغالی مانند فرودگاهها از حجم بالای خسارتها به این رژیم خبر داد.

 دیدبان حقوق بشر: محکومیت صرف اسرائیل کافی نیست

پژوهشگر دیدبان حقوق بشر اقدامات صورت گرفته علیه مردم فلسطین در غزه را «جنایات جنگی» خواند و خواستار فشار مجامع بین‌المللی علیه تل‌آویو شد.

سازمان ملل: ۷۷ درصد کشته‌شدگان غزه غیرنظامی‌اند

بنابر اعلام سازمان ملل ۷۷ درصد از قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به غزه غیرنظامی‌اند.


رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا: ایران، حماس را در جنگ علیه «اسرائیل» توانمند می‌سازد

«اد رویس»،‌ رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در اظهاراتی مدعی شد که ایران، حماس را در جنگ علیه رژیم صهیونیستی توانمند و قادر می‌سازد و در اختیار آنها موشک قرار می‌دهد.



گذرگاه رفح ۸ ساعت بعد از بازگشایی دوباره بسته شد

سخنگوی وزارت کشور دولت پیشین حماس اعلام کرد که مقامات‌ مصری گذرگاه رفح را تنها ۸ ساعت بعد از بازگشایی دوباره مسدود کردند.

العربیه: قطعنامه آتش‌بس در غزه آماده است اما نیازمند موافقت شورای امنیت است

شبکه «العربیه» از آماده بودن پیش‌نویس قطعنامه غیرالزام‌آور آتش‌بس در نوار غزه خبر داد و گفت که صدور آن نیازمند توافق تمام اعضای شورای امنیت است.



«حماس» از هماهنگی با «حزب الله» در رویارویی با صهیونیست‌ها خبر داد

مسئول روابط بین‌الملل جنبش «حماس» از هماهنگی میدانی با مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در رویارویی با دشمن صهیونیستی خبر داد.

حماس، اعراب را به کمک عملی و پشتیبانی مالی و تسلیحاتی غزه فرا خواند

یکی از رهبران حماس خطاب به برخی دولتهای عربی و انتقاد از آنها اعلام کرد که به جای اکتفا به برخی اظهارات، مقاومت را در میدان عمل یاری کنند.

رئیس جمهور ترکیه نسبت به حمله زمینی صهیونیست‌ها به غزه هشدار داد

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به خبر احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه،‌ نسبت به انجام چنین حمله‌ای به صهیونیست‌ها هشدار داد.

قطعنامه مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه

مجلس نمایندگان آمریکا طی یک رأی‌گیری شفاهی، قطعنامه‌‌‌ای را مورد تأیید قرار دادند که از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه حمایت و مقاومت حماس را محکوم می‌کند.


۱۲۱ شهید و ۸۵۰ مجروح تا نخستین ساعات بامداد پنجمین روز تجاوز به غزه

با شهادت چندین فلسطینی دیگر در مناطق مختلف نوار غزه تعداد شهدا به ۱۲۱ شهید افزایش یافت و بیش از ۸۵۰ نفر زخمی شدند.

گفت‌وگوی تلفنی چاک هگل با موشه یعلون/ حمایت آمریکا از حملات اسرائیل علیه غزه

 پایگاه اطلاع رسانی وزارت دفاع آمریکا، چاک هگل وزیر دفاع آمریکا و موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آخرین تحولات جنگ علیه غزه تلفنی گفت‌وگو کردند.

هگل در این گفت‌وگوی تلفنی با ابراز تاسف از ربوده شدن سه شهرک نشین، حملات موشکی مقاومت به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرد.

وی همچنین مدعی شد که اسرائیل حق دفاع از خودش رادارد و از سوی دیگر طرفین بر همکاری‌های نزدیک دو جانبه درباره مسائل امنیتی تاکید کردند.

این درحالی است که نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرده که طی این حملات 105 نفر شهید و 700 تن هم زخمی شده‌اند.

رژیم صهیونیستی هر 4.5 دقیقه یک حمله هوایی به نوار غزه داشته است

پایگاه خبری اسرائیل برکینگ نوشت: نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به طور میانگین از آغاز عملیات «صخره سخت» هر 4.5 دقیقه یک حمله هوایی به نوار غزه داشته است.

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرده بود، روز پنج‌شنبه نیز ادامه داد تا گروه‌های فلسطینی هم در قالب عملیات «بنیان مرصوص» با شلیک ده‌ها موشک به مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی پاسخ محکمی به این تجاوز داده باشند.

پنجشنبه شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم از زمان آغاز جنگ علیه نوار غزه تاکنون 860 حمله به مناطق مختلف نوار انجام داده و در جریان آنها 600 تُن مواد منفجره را روی نوار غزه ریخته است.

نظر شما