شناسهٔ خبر: 43094071 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حفظ ایمنی زائران از اولویت‌های آستان قدس رضوی است

تولیت آستان قدس رضوی حفظ ایمنی زائران را از اولویت‌های نخست آستان قدس رضوی دانست.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز با حضور در واحد آتش نشانی حرم مطهر رضوی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات آتش نشانان این مجموعه، حفظ ایمنی زائران را از مهم‌ترین اولویت‌های آستان قدس رضوی خواند و اظهار کرد: همانگونه که بازرسی بدنی برای امنیت زائران اهمیت دارد، آتش نشانی نیز به همان میزان حائز اهمیت بوده و این دو مکمل یکدیگر هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر ضرورت آینده‌نگری برای پیشگیری از سوانح وحوادث، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم در اثر کوتاهی در تأمین امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی خدایی نکرده اتفاقاتی رخ دهد و سپس بخواهیم به سراغ رفع کمبودها و اشکلات بروید.

وی افزود: حادثه تلخ پلاسکو، هزینه گزاف همراه با شهادت هموطنانمان را به همراه داشت، باید از عبرت‌‌ها و تجربیات این حادثه بیاموزیم و از حوادث احتمالی آینده پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به حضور میلیونی زائران در حرم مطهر رضوی در مناسبت‌های خاص همچون عیدنوروز و شب‌های قدر گفت: به برکت وجود مقدس حضرت رضا(ع) و با تلاش دست‌اندرکاران حوزه‌های ایمنی و امنیتی حرم مطهر، تاکنون حادثه‌ای در این آستان نورانی رخ نداده است، اما ما باید خود را همواره برای مقابله با بدترین شرایط آماده نگهداریم.

وی تصریح کرد: حرم مطهر رضوی با حدود یک میلیون متر مربع فضا و تراکم میلیونی جمعیت در مناسبت‌های خاص، باید در چندین نقطه پایگاه آتش‌نشانی مجهز به بهترین امکانات و حرفه‌ای ترین نیروی‌های انسانی را داشته باشد.

تولیت آستان قدس رضوی آموزش اصول ایمنی و آتش نشانی برای خدام و کارکنان آستان قدس رضوی را از دیگر مواردی دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و بیان کرد: کارکنان آتش نشانی حرم مطهر باید با اجرای دوره‌ای مانورهای عملیات و بهره‌گیری از تجهیزات امدادرسانی و اطفا حریق به‌روز، همواره در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با حوادث باشند. 

انتهای پیام/ 70031

نظر شما