شناسهٔ خبر: 4308550 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تکميلي/ کويت 500 ميليون دلار براي کمک به سوريه اختصاص داد

صاحب‌خبر - تهران/ خبرگزاری صدا و سیما/ سیاسی 1394/01/11
امیر کویت روز سه شنبه از کمک 500 میلیون دلاری به منظور فرونشاندن بحران انسانی در کشور جنگ زده سوریه که وی آن را بدترین در «تاریخ معاصر» خواند، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از کویت، دبیر کل سازمان ملل نیز در جمع شرکت کنندگان در نشستی در روز سه شنبه به منظور جمع آوری 8.4 میلیارد دلار (7.9 میلیارد یورو) در سال جاری میلادی به منظور کمک به سوری ها، با تاکید بر وخامت اوضاع اعلام کرد از هر پنج سوری، چهار نفر در فقر زندگی می کنند.
شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت در آغاز به کار این کنفرانس تصریح کرد: «من خوشحال هستم که اختصاص 500 میلیون دلار را از طرف دولت کویت و بخش های خصوصی به منظور حمایت از تلاش های بشردوستانه در سوریه اعلام کنم».
وی با درخواست از قدرت های جهانی برای پیدا کردن یک راه حل سیاسی برای جنگ داخلی سوریه که هم اکنون پنجمین سال خود را سپری می کند، اعلام کرد: «ما اینجا دیدار می کنیم تا با بزرگ ترین فاجعه انسانی تاریخ معاصر بشریت مقابله کنیم».
وی از شورای امنیت سازمان ملل به ویژه پنج عضو دائم آن خواست «اختلافات را کنار بگذارند و یک راه حل سیاسی برای این جنگ ویرانگر پیدا کنند».
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل نیز با اعلام این که هم اکنون از هر پنج سوری، چهار نفر در فقر زندگی می کنند، گفت: «مردم سوریه قربانی بدترین بحران انسانی دوران ما هستند».
کویت در هر یک از دو سال گذشته، میزبان کنفرانسی برای کمک به سوری ها بوده که در این کنفرانس ها، چندین میلیارد دلار اختصاص یافته است.
نشست سازمان های خیریه که در مجموع 506 میلیون دلار اختصاص دادند، قبل از کنفرانس روز سه شنبه، با شرکت نمایندگان نزدیک به 80 کشور، برگزار شد.
از 8.4 میلیارد دلار مبلغ مورد نیاز، 5.5 میلیارد دلار برای کمک به آوارگان و 2.9 میلیارد دلار نیز برای کمک به مردم داخل سوریه است.
151/137

نظر شما