شناسهٔ خبر: 43073521 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


سفرای جدید چند کشور استوارنامه‌های خود را تقدیم کردند
روحانی: آیت‌الله سیستانی نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است

سفرای جدید کشورهای عراق، آلمان، اسپانیا، پرتغال، نروژ، چک، دانمارک، عمان و مکزیک روز گذشته استوارنامه‌های خود را تقدیم رئیس جمهوری کشورمان کردند. حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدارها بر تقویت روابط و همکاری‌های دوجانبه تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی هنگام دریافت استوارنامه «نصیر عبدالمحسن عبدالله» سفیر جدید عراق در تهران، با تأکید بر اینکه آیت‌الله سیستانی همواره نزد مردم و دولت ایران مورد احترام بوده است، تصریح کرد: نقش مرجعیت ایشان در ثبات و امنیت عراق بی بدیل است. وی با اشاره به اینکه ایران در دوران مبارزه با داعش با تمام توان و امکانات در کنار دولت و ملت عراق بود، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به عنوان دو فرمانده بزرگ نشانگر این است که مردم ایران و عراق در کنار یکدیگر در مقابله با تروریسم ایستادگی می‌کنند. سفیر جدید عراق در تهران نیز گفت: دولت و ملت عراق کمک‌ها و تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش را از یاد نمی‌برند.
رئیس جمهوری در دیدار سفیر جدید آلمان هم روابط تهران-برلین را دیرینه، دوستانه و خوب توصیف کرد و با اشاره به تأثیرات منفی تحریم‌های غیرقانونی امریکا در روابط اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دوست از جمله آلمان تأکید کرد که همکاری‌های دو کشور باید بدون توجه به این تحریم‌ها گسترش یابد.روحانی مواضع جمهوری فدرال آلمان در مقابله با یکجانبه‌گرایی امریکا در جهان را خوب توصیف و تأکید کرد: برخوردهای سه کشور اروپایی در مقابله با اقدامات و تلاش‌های غیرقانونی و نادرست امریکا در بازگرداندن تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و همچنین قطعنامه 2231 منطقی بوده است.
«هانس اودو موتسیل» سفیر جدید آلمان نیز با تأکید براینکه آلمان خود را موظف به حفظ برجام می‌داند، تصریح کرد: باید همکاری‌های دو کشور با توجه به شرایط سخت و امکانات موجود گسترش یابد و اینجانب در این مسیر تمام مساعی خود را بکار خواهم برد. روحانی هنگام دریافت استوارنامه «کارلوس انتونیو داکوستا نهوش» سفیر جدید پرتغال هم گفت: در آستانه پانصدمین سال روابط تاریخی ایران و پرتغال هستیم و امیدواریم روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بویژه اقتصادی توسعه یابد.
رئیس جمهوری در دیدار «لوئیس فیلیپه فرناندس دلاپینا» سفیر جدید اسپانیا، روابط تهران – مادرید را رو به توسعه و پیشرفت خواند و ابراز امیدواری کرد با اراده‌ای که در مقام‌های ارشد ایران و اسپانیا وجود دارد، روابط اقتصادی دو کشور بدون تأثیرپذیری از تحریم‌های‌ یکجانبه و غیرقانونی آمریکا، بیش از پیش توسعه و تعمیق یابد.
رئیس جمهور در دیدار «سیگو الدتومین ‌هائوگر» با اشاره به حمایت مؤثر نروژ از برجام، اظهار داشت: فرصت حضور نروژ در شورای امنیت سازمان ملل متحد فرصتی مغتنم برای تقویت چندجانبه‌گرایی و گسترش همکاری جهانی در زمینه صلح و ثبات در عرصه بین‌الملل است.
«ابراهیم بن احمد بن محمد المعینی»  سفیر جدید عمان هم در دیدار روحانی با اشاره به تأکید سلطان عمان بر اهمیت روابط تهران – مسقط، افزود: ایران و عمان عمق استراتژیک یکدیگرند و ما معتقدیم که ایران گنجینه ای از فرصت‌های اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی است که باید از آن استفاده کنیم.
دیروز همچنین سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مکزیک و قطر پیش از عزیمت به کشورهای محل مأموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت‌وگو کردند. «علیرضا قزیلی» سفیر ایران در مکزیک و «حمیدرضا دهقانی پوده» سفیر در قطر، در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط ایران با کشورهای محل مأموریت خود در زمینه‌های مختلف، بر تلاش و جدیت در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و همکاری‌های همه‌جانبه ایران با دیگر کشورها تأکید کردند.

تصویب بخشی از سند مقابله با نشر اطلاعات خلاف واقع در فضای مجازی

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی در جلسه روز گذشته خود که به ریاست رئیس جمهوری و با حضور سران قوا برگزار شد، بخشی از سند پیشگیری و مقابله با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع در فضای مجازی را تصویب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در این جلسه مقرر شد لایحه قانونی لازم برای مواجهه با نشر اطلاعات و اخبار خلاف واقع از سوی قوه قضائیه و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مدت 3 ماه تهیه و برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
همچنین براساس این مصوبه، سکوهای نشر موظف خواهند بود ساز و کارهای لازم و رویه‌های اجرایی مؤثر را برای شناسایی، حذف یا اصلاح اطلاعات و اخبار خلاف واقع، فراهم کنند.

نظر شما