شناسهٔ خبر: 43068334 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان:

نحوه توزیع واکسن آنفولانزا در استان سمنان اعلام شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: واکسن آنفولانزا در سه مرحله در استان سمنان توزیع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نوید دانایی در حاشیه جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا که در استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: پرسنل بهداشت و درمان، بیماران خاص و زنان باردار در مرحله نخست توزیع واکسن آنفولانزا قرار دارند.

وی گفت: افراد در معرض خطر همچون افراد بالای 65 سال و کارکنان دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در مرحله دوم توزیع واکسیناسیون قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: در مرحله سوم در صورت تاغمین واکسن آنفولانزا با قیمت آزاد به صورت عمومی در اختیار همه مردم قرار می‌گیرد.

دانایی بیان کرد: بر اساس گزارش‌های موجود به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در حال حاضر روند ابتلا به آنفولانزا در سطح استان کاهشی است.

وی تأکید کرد: برای مقابله با کرونا نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی استان نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان کرد: بسیج و دیگر سازمان‌های مردم نهاد، نظام پزشکی و نظام پرستاری و دیگر نهادها می‌توانند در مورد نظارت بر رعایت پروتکل گ‌های بهداشتی ورودی جدی داشته باشند.

دانایی تأکید کرد: مردم باید همچنان موارد بهداشتی را رعایت کنند و تا شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا و در نتیجه مهار و‌ کنترل این بیماری در سطح استان سمنان باشیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر 140 نفر مثبت کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از سه روز گذشته تعداد بیماران مثبت کرونا کاهش یافته است و شاهد روند کاهشی بوده‌ایم.

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما