شناسهٔ خبر: 43067561 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امیر کویت درگذشت

شيخ علي الصباح وزير امور ديوان حكومتي كويت از مرگ «شيخ صباح الاحمد الجابر الصباح» امير كويت خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خبرگزاری رسمی کویت، کونا، خبر درگذشت شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر این کشور را به طور رسمی اعلام کرد. دیوان پادشاهی کویت با تایید رسمی خبر فوت پادشاه این کشور اعلام کرد: با نهایت تاسف و اندوه درگذشت شیخ صباح الأحمد الجابر الصباح امیر کویت را به مردم کویت، ملت‌های عربی و اسلامی و همه ملت‌های دوست در جهان تسلیت می‌گوییم و اعلام می‌کنیم که او در جوار رحمت الهی آرام گرفت. تلویزیون کویت هم بیانیه دربار امیری این کشور درباره مرگ صباح الأحمد الجابر الصباح را پخش کرد.
 
همزمان با اعلام خبر درگذشت امير كويت، پرچم اين كشور در كاخ دارالسلوى، محل سكونت امير كويت پايين كشده شد. همچنين در اين كشور چهل روز عزاي عمومي اعلام شده است.
 
همچنین شوراي وزيران كويت، الشيخ نواف الاحمد الجابر الصباح، را به عنوان امير جديد كويت اعلام كرد.
 
پیش از این خبرگزاری آناتولی از قول یک مقام کویتی در واکنش به انتشار خبر مرگ امیر کویت اعلام کرد: از همه می خواهیم که اخبار را از منابع رسمی منتشر کنند و توجهی به مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی نکنند.

شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح چندی قبل برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستانی در آمریکا بستری شده بود و نوافق احمد جابر صباح ۸۳ ساله ولیعهد این کشور اختیارات او را برعهده گرفته بود.

شیخ صباح از سال ۲۰۰۶ پس از کناره‌گیری امیر قبلی به زمامداری این کشور رسید.

 

نظر شما