شناسهٔ خبر: 43060914 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌های پرخطر در سمنان آغاز شد

سمنان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: تزریق واکسن آنفلوآنزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان برای گروه‌‎‌های پرخطر آغاز شد.

صاحب‌خبر -

نوید دانایی روز سه‌شنبه در نشست ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: گروه های پرخطر شامل کادرهای بهداشت و درمان، خانم های باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص می‌شود.

وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده و به ترتیب برای سه گروه  افراد پرخطر، افراد بالای ۶۵ سال سن و افراد شاغل در بخش‌های پرخطر مانند کارشناسان دامپزشکی و در مرحله سوم توزیع عمومی با قیمت آزاد برای متقاضیان انجام می‌شود.

۲۶۲ فوتی کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی سمنان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۶۲ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی ادامه داد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند.

وی بیان کرد: تاکنون چهار هزار و ۷۳۲ بیمار مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و ۸۱۱ نفر با تشخیص کرونا بستری و ۲ هزار و ۹۲۱ نفر سرپایی شناسایی شدند.

دانایی ابراز داشت: رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک، دستکش، پرهیز از ترددهای غیرضروری در مناطق شلوغ و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به منظور کنترل شیوع کرونا همچنان مورد توجه شهروندان باشد.

وی تصریح کرد: نسبت فوتی به ابتلای کرونا به نسبت جمعیت در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان کمتر از ۶ درصد و در حدود ۵.۴ درصد است.

وی یادآور شد: در زمان اوج شیوع کرونا گاهی تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان به ۱۴۸ نفر هم می‌رسید ولی اکنون ۱۴۰ نفر بستری هستند.

دانایی اضافه کرد: از سه روز گذشته شیوع کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان روند روبه کاهش را نشان می‌دهد و اگر شهروندان رعایت نکات بهداشتی را جدی نگیرند ممکن است شمار مبتلایان به کرونا افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بر نظارت بر رعایت نکات بهداشتی در مراکز عرضه تاکید و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های نظارتی نظارت بر رعایت نکات بهداشتی از سوی اصناف را افزایش دهند.

نظر شما