شناسهٔ خبر: 43051364 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جهت جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا صورت می گیرد؛

ممنوعیت ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و موکب اربعین در همدان

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب اربعین در استان ممنوع است.

صاحب‌خبر -

برپایی ایستگاه‌های صلواتی و موکب اربعین ممنوع است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهرداد نادری‌فر مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان گفت: برپایی هر گونه ایستگاه‌های صلواتی و موکب در ایام اربعین حسین در سطح شهر برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

او با اشاره به فرارسیدن اربعین حسینی و تسلیت این ایام اظهار کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و ممنوع بودن سفر به کشور عراق در این ایام و عدم پذیرش مسافر خارجی در این کشور مراسم پیاده روی اربعین امسال برگزار نمی‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان بیان کرد: هر ساله مراسم باشکوه پیاده روی اربعین برگزار شده و بسیاری از هموطنان به سمت کربلا حرکت می‌کردند، اما امسال به علت شیوع کرونا و ضرورت رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی به منظور حفظ سلامت عمومی امکان برگزاری این مراسم میسر نیست.

نادری‌فر با بیان اینکه از زائران اربعین حسینی می‌خواهیم به سمت مرز‌ها حرکت نکنند و حرکت به سمت مرز‌های غربی ممنوع اعلام شده است، افزود: برپایی هر گونه ایستگاه‌های صلواتی و موکب در این مدت در سطح شهر برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس ممنوع است.

او با اشاره به پیک سوم کرونا، برگزاری هیئات و حرکت دسته جات در این ایام را ممنوع اعلام کرد و گفت: در هر شهرستان مکانی برای قرائت زیارت اربعین درنظر گرفته شده و این مراسم صبح روز اربعین با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان اعلام کرد: اطلاعات دقیق برگزاری مراسم زیارت اربعین متعاقباً اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/د.ا

نظر شما