شناسهٔ خبر: 43041767 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تفویض اختیار به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تفویض اختیار به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در راستای ارتقاء عملکرد و بهبود سطح خدمات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جلسه نمایندگان جامعه حرفه‌ای هتل و هتل آپارتمان‌ها و انجمن حرفه‌ای واحدهای رفاهی، تفریحی و پذیرایی گردشگری استان با حضور احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان و کریم صادق‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.

احمد حمزه‌زاده در این جلسه اظهار داشت: به دنبال تفویض اختیار تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری در سال ۸۵ به ادارات‌کل میراث فرهنگی کشور، فعالیت‌ها و بررسی عملکرد  تشکل‌های گردشگری استان نیز تحت نظر این اداره‌کل انجام می‌گرفت، حال با گذشت ادوار مختلف و تلاش مستمر تشکل‌های حرفه‌ای در ارتقاء عملکرد و بهبود سطح خدمات، اختیارات اجرایی به این تشکل‌های حرفه‌ای تفویض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات به تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری به‌صورت مرحله‌ای اجرا می‌شود، ادامه داد: به دنبال اجرا شدن این دستورالعمل، در فاز نخست نظارت بر عملکرد، رسیدگی به مسائل و مشکلات مرتبط با واحدهای مذکور با تشکیل کمیته بدوی رسیدگی به شکایات توسط تشکل‌های حرفه‌ای هتلداران و تأسیسات گردشگری انجام خواهد شد و اداره‌کل میراث فرهنگی تنها به‌عنوان نهاد نظارتی بر عملکرد تشکل‌ها حضور خواهد داشت.

حمزه‌زاده با بیان اینکه تشکیل کانون تشکل‌های گردشگری استان نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: با تشکیل کانون تشکل‌های گردشگری استان بستر لازم برای تعامل بیشتر و هم‌افزایی بین تشکل‌ها و این اداره کل فراهم خواهد شد همچنین پس از تکمیل کانون‌های تشکل‌های گردشگری در استان‌ها کانون مرکزی در وزارت برای تعامل بیشتر و نظارت مستقیم بر عملکرد آنها توسط نمایندگان استانی، ایجاد خواهد شد.

کریم صادق‌زاده عضو شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به تصویب تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری در شورای شهر تبریز، بیان داشت: شورای شهر تبریز در تلاش‌ است تا با فراهم‌سازی بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، زمینه توسعه و ارتقاء جایگاه گردشگری تبریز را فراهم سازد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شورای شهر تبریز درصدد تصویب تشکیل شرکت توسعه خدمات گردشگری شهرداری تبریز در راستای تقویت زیرساخت‌های گردشگری خصوصاً در مراکز گردشگری است.

انتهای پیام/60001/س

نظر شما