شناسهٔ خبر: 43036389 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین:

قزوین در وضعیت بحرانی کرونا است

حبیبی گفت: شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است و در حال حاضر تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا بیان کرد: در 24 ساعت گذشته بیش از 70 نفر در استان قزوین به دلیل ابتلا به بیماری کووید 19 بستری شده‌ اند که این آمار از روز نخست شروع بیماری کرونا تاکنون بی سابقه بوده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین افزود: همچنین تعداد فوتی‌ های استان قزوین به زمان اوج ویروس کرونا در کشور بازگشته که این زنگ خطر جدی برای مردم و مسئولان استان قزوین است .

 

وی عنوان کرد: از روز دوشنبه جاده سلامت و بخش پیاده ‌روی تا اطلاع ثانوی تعطیل و حضور در آن ممنوع خواهد بود، همچنین با توجه به شرایط حساس کرونایی استان قزوین هیچ راهپیمایی و پیاده ‌روی تحت عنوان اربعین نخواهیم داشت و سفر به کشور عراق هم ممنوع است .

 

حبیبی خطاب به شهروندان قزوینی تصریح کرد: شرایط کنونی این استان در خصوص بیماری کرونا بحرانی است، در حال حاضر تخت خالی برای بستری کردن بیماران کرونایی نداریم و شهروندان باید بیش از هر روز دیگر خودمراقبتی را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با اشاره به شرایط فوق قرمز استان قزوین عنوان کرد: کرونا در این استان اوج گرفته است که دلیل آن را می‌توان در چند حوزه اساسی جستجو کرد که بی ‌توجهی به پروتکل‌ های بهداشتی از سوی عموم جامعه از جمله مهمترین دلایل شدت گرفتن کرونا در قزوین است .

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد عادی سازی کرونا در بین عموم جامعه هستیم، مردم نسبت به موضوع بیماری کرونا کم‌ توجه و یا بی‌ توجه شده‌اند، عدم رعایت مناسب پروتکل‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها، رستوران ‌ها و اصناف، بازاریان و مراکز درمانی همچون مطب‌ ها سبب شده تا کرونا در استان قزوین شتاب بگیرد.

 

وی تأکید کرد: در حال حاضر شرایط استان قزوین در وضعیت فوق قرمز قرار دارد، شرایط کنونی استان قزوین حتی از اسفند سال گذشته هم نگران کننده ‌تر شده است، بنابراین باید مقررات و نظارت در استان قزوین تشدید شود.

 

حبیبی با بیان اینکه برگزاری هرگونه مراسم در رستوران‌های قزوین ممنوع است، اظهار کرد: صنوف مختلف باید مورد توجه و نظارت ویژه‌ ای قرار گیرند، اصنافی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برای بار اول اخطار دریافت می ‌کنند در صورت ادامه تخلف به مدت 2 هفته تعطیل می‌شوند و در صورت مشاهده تخلف برای سومین بار یک ماه تعطیل خواهند شد و در صورت تکرار پروانه کسب آنها باطل می ‌شود .

 

وی یادآور شد: در حوزه ادارات و دستگاه‌های اجرایی هم دستورالعمل ‌هایی تهیه و به سازمان ‌ها و ادارات ابلاغ شده است که طی آن برپایی هرگونه جلسه، بازدید و تجمع بیش از 15 نفر ممنوع است، ورود افراد بدون ماسک چه کارمند و چه ارباب رجوع ممنوع و از هرگونه خدمت ‌رسانی به این افراد جلوگیری می‌ شود.

 

پایان پیام/293

نظر شما