شناسهٔ خبر: 43019431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

استاندار تهران مطرح کرد:

اجرای طرح ملی مسکن فقط در شهر پرند میسر است/ بیشترین مستاجران کشور در تهران ساکن هستند

استاندار تهران گفت: اجرای طرح ملی مسکن فقط در پرند میسر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به طرح مسکن ملی در استان تهران، افزود: بیشترین مستاجران کشور در تهران ساکن هستند و سهم اقدام ملی مسکن تنها در حوزه سرزمینی استان قابل اجراست.

وی گفت: طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران با توجه به وجود گسل‌های شرق استان نظیر گسل مشا و همچنین بارگذاری بیش از حد جمعیت در این منطقه، در شهر پردیس منتفی است.

استاندار تهران افزود: این طرح با الحاق ۴۴۰ هکتار به اراضی شهر پرند در این شهر عملیاتی می‌شود، بنابراین کلیات طرح مورد توافق قرار گرفت و تامین زیرساخت‌ها و آب نیز توسط وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مطرح می‌شود تا مجوزات لازم اخذ شده و جنبه اجرایی به خود بگیرد.

 الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس

استاندار تهران با اشاره به الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس بر اجرای طرح کاداستر جهت تثبیت اراضی ملی تاکید کرد.

انوشیروان محسنی بندپی افزود: الحاق ۴۷۰ هکتار از اراضی ملی به پارک علم و فناوری پردیس مصوب شد تا به ایجاد شهر دانش محور و استقرار شرکت‌های دانش بنیان کمک شود.

وی ادامه داد: مصوبه دوم در مورد الحاق ۴۴۰ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی است که حدود ۷۳ هزار مسکن در شهر پرند جانمایی می‌شود.

استاندار تهران گفت: ۴ طرح هادی روستایی و مشکلات گازرسانی به روستا‌های بخش کن نیز مصوب و مشکلات مرتبط با راه و شهرسازی و محیط زیست برطرف شد.

وی افزود: مقرر شد تا مشکلات شهرک صنعتی قرچک در کارگروه آمایش بررسی شود.

محسنی بندپی در ادامه به اهمیت طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: اجرای طرح کاداستر باید مورد توجه قرار گیرد تا ضمن جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز به تثبیت مالکیت اراضی ملی کمک کند و در جلسه نیز تاکید شد تا راه و شهرسازی، آب منطقه‌ای و امور اراضی اهتمام جدی در این زمینه داشته باشند.

نظر شما