شناسهٔ خبر: 43015172 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افتتاح گالری ورودی فاز دوم ایستگاه متروی امام‌حسین شیراز

به مناسبت هفته دفاع مقدس، گالری ورودی ایستگاه قطار شهری امام حسین (ع) شیراز با حضور امام جمعه شیراز، استاندار فارس و مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گالری دوم ایستگاه امام حسین (ع) خط یک قطارشهری شیراز، به عنوان فاز دوم این پروژه و در محدوده‌ای به مساحت حسین (ع) به مساحت ۲۵۴۰ مترمربع شامل مسیر‌های دسترسی به مترو، گالری، سالن بلیت و ۱۵۰۰ مترمربع محوطه سازی با اعتباری بیش از ۲۵ میلیارد تومان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس افتتاح شد.

ایستگاه میدان امام حسین (ع)، مهمترین ایستگاه قطار شهری و نقطه اتصال خطوط یک و ۲ این پروژه حمل و نقلی است و فاز نخست آن شامل یک گالری ورودی و مسیر‌های دسترسی به سکوی حرکت قطارها، سال ۹۷ به بهره‌برداری رسیده بود.

کار احداث یک گالری ورودی دیگر این ایستگاه و اجرای گالری‌های ایستگاه خط دوم قطار شهری حدفاصل شهرک میانرود تا میدان آزادی (فلکه گاز) نیز همچنان ادامه دارد.

ارزش مدیریت در شرایط دشوار و تنگناها نمایان می‌شود

استاندار فارس گفت: ارزش مدیریت در سختی‌ها و تنگنا‌ها نمایانگر می‌شود و در این شرایط است که باید نهایت بهره برداری را از منابع محدودی که به سختی به دست می‌آید داشته باشیم.

عنایت الله رحیمی در آیین این افتتاحیه ضمن تقدیر از شهرداری شیراز که این مجموعه ارزشمند را به بهره برداری رساندند و در اختیار مردم کلانشهر شیراز قرار داده اند، عنوان کرد: فعالیت دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف همچون یک دو امدادی است که عده‌ای کار را شروع کرده و گروه دیگری کار را ادامه می‌دهند و به سرانجام می‌رسانند.

او ادامه داد: امروز نیز قسمت عمده‌ای از اجرا و همچنین بهره برداری این پروژه توسط شهرداری شیراز انجام شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا و دوران دفاع مقدس باید عملا پاس داشته شود، تاکید کرد پیگیری اهداف شهدا که همانا توسعه، آبادانی و سرافرازی ملت ایران است به معنای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ایثارگری‌های آنان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید بر اینکه عرصه تلاش و فعالیت جهاد دیگری است، اظهار کرد: این تلاش‌ها زمانی که در شرایط دشوار انجام می‌شود بسیار ارزشمند است.

او با بیان اینکه احداث هر کیلومتر از پروژه مترو در حال حاضر بسیار سخت‌تر و پر هزینه‌تر از سال‌های گذشته است، افزود: ارزش مدیریت در سختی‌ها و تنگنا‌ها نمایانگر می‌شود و در این شرایط است که باید نهایت بهره برداری را از منابع محدودی که به سختی به دست می‌آید داشته باشیم.

رحیمی بیان کرد: در ایام تشدید تحریم‌ها مجموعه دستگاه‌ها اعم از دولت و شهرداری‌ها تلاش خوبی داشته اند.

او افزود: ما به خوبی میدانیم امروز مردم فشار‌های زیادی را متحمل شده‌اند؛ اما باید به روشنی با مردم سخن بگوییم و دلیل اصلی گرفتاری‌ها و تنگنا‌ها را شرح دهیم.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به سخنان رئیس جمهور که گفته است نباید در باره مسبب مشکلات کشور آدرس اشتباه به مردم داد، گفت: اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند با نا کارامد جلوه دادن بخشی از نظام خود را کارامد جلوه دهند هیچ کمکی به رفع مشکلات پیش‌رو نخواهد کرد.

رحیمی ابراز امیدواری کرد با اتحاد و همدلی که بین مسئولان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها وجود دارد شاهد رشد توسعه روز افزون استان فارس باشیم.

او با بیان اینکه توسعه مترو علاوه بر حفظ محیط زیست و سرعت بخشیدن به حمل و نقل درون شهری توسعه شهری را به روز و به هنگام می‌کند، اظهار کرد: مجموعه مدیریت شهری شیراز باید ایجاد و توسعه سایر مدل‌های حمل و نقلی از جمله تراموا را دردستور کار قرار دهد.

رئیس شورای شهر شیراز هم در حاشیه این مراسم بیان کرد: باید از همه کسانی که کمک کردند تا امروز شاهد افتتاح این پروژه باشیم، آن هم در چنین شرایطی که کشور درگیر تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای است، تشکر کنیم.

سید عبدالرزاق موسوی بیان کرد: فرصت‌ها مانند ابر‌های بهاری می‌گذرند و باید این فرصت‌ها را غنیمت بشماریم. در این راستا توفیق خدمت به مردم به صورت مستقیم و غیر مستقیم با دو امانت مسئولیت شهری و اموال به ما داده شده که باید به خوبی از آن مخافظت کنیم.

موسوی با تاکید بر این نکته که معتقدیم عملکرد ما قابل دفاع است و وجود اسناد و آمار گویای این مدعا به ویژه برای منتقدان است، گفت: یکی از نعمت‌ها و فرصت‌های ما، انسجام در مدیریت استان و مجموعه شورا و شهرداری است. امام جمعه استان در مسائل اجتماعی و فرهنگی حمایت و نظارت می‌کند و استاندار که خود سابقه طولانی مدیریتی در عرصه عمرانی دارد، تمام قد از پروژه‌های شهری دفاع می‌کند و نتیجه این اتحاد افتتاح پروژه‌هایی نظیر ایستگاه‌های مترو است.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز با گرامیداشت دفاع مقدس و آنچه در این دوران رخ داده است، اظهار داشت: مشکلات امروز در مقابل آنچه در دفاع مقدس رخ داد بسیار کوچک است و به نسل جوان توصیه می‌کنم که خاطرات دفاع مقدس را بخوانند تا به بزرگی کاری که در دفاع مقدس انجام شد آگاهی پیدا کنند.

او با اشاره به نکته بارزی که در دفاع مقدس وجود داشته است، گفت: امروز همه ما به این نکته احتیاج داریم و آن این است که هیچ خط‌کشی بین مردم وجود نداشت، مردم با حاکمیت احساس پیوستگی می‌کردند و مردم به دلیل گرایش‌ها و فکر‌های مختلف بخش بخش نشده بودند، امروز بیش از گذشته نیاز است که با مردم باشیم و باید درک متقابل مسئولان و مردم نیز بیشتر شود.

شهردار شیراز با بیان اینکه استان فارس ظرفیت بسیار بالایی در دفاع مقدس داشته است، افزود: مردم استان فارس در قالب‌های مختلف در دفاع مقدس حضور و نیرو‌های مسلح در فارس اعم از ارتش و سپاه در سخت‌ترین عملیات‌ها جایگاه ویژه داشتند.

اسکندرپور با اشاره به فاز دو ایستگاه امام حسین (ع) بیان کرد: تلاش داریم که خط ۲ مترو را به سرانجام برسانیم که در این راه حمایت دیگر دستگاه‌ها بسیار مهم است و امیدواریم که خط ۳ هم که شروع شده با قدرت ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه مترو شیراز به غیر از تهران در میان کلانشهر‌ها رتبه خوبی و از همه به جز مشهدد جلوتر است، تصریح کرد: امیدواریم که با همراهی و هماهنگی همه مسئولان و مجموعه شهرداری بتوانیم در پروژه قطار شهری سرعت بیشتری داشته باشیم.

حسن مرادی، رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز نیز بیان کرد: با توجه به توسعه شهر، این ایستگاه محل تلاقی دو خط یک و دو مترو تا ٢٠ سال آینده خواهد بود، لذا این ایستگاه از محوری‌ترین ایستگاه‌های مترو شیراز محسوب می‌شود.

او با یادآوری این موضوع که فاز یک این ایستگاه در سال ٩٧ به بهره برداری رسید، گفت: امروز فاز دوم آن در فضایی به وسعت ١٥٠٠ متر مربع و هزینه‌ای بالغ بر ٢٥ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها، تنها ٨ میلیارد تومان صرف احداث ٤ پله برقی شده است.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ورود دستگاه تی بی ام خط دو به ایستگاه امام حسین (ع)، بیان کرد: در یکسال اخیر پیشرفت‌های خوبی در تی بی ام خط دو حاصل شده و اکنون از رودخانه عبور کرده و تا پایان امسال به پارک شهر می‌رسد. تاکنون ٧٢٠٠ متر حفاری در خط دو انجام شده است.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: کار سازه ایستگاه‌های عادل آباد و قهرمانان در خط دو نیز در حال اتمام است و وارد مرحله نازک کاری و تاسیسات شده است. همچنین تاکنون در این خط ٢ هزار مترمربع ریل گذاری انجام شده است.

انتهای پیام/ 

نظر شما