شناسهٔ خبر: 4300998 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون جمعیت هلال‌احمر قزوین خبر داد

نجات 117 نفر در طرح امداد و نجات نوروزی هلال‌احمر قزوین

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین از نجات 117 نفر در طرح امداد و نجات نوروزی این جمعیت خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حکمت‌الله هاشمی عصر امروز در جریان بازدید از فعالیت‌های نوروزی پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین اظهار کرد: معاونت امداد و نجات این جمعیت در طول ایام نوروز 94 با تمام تجهیزات، امکانات و آمادگی خود برای امدادرسانی به مردم حضور یافته است.

وی افزود: در طرح نوروزی سال جاری پایگاه‌های امداد و نجات هلال‌احمر که در سطح تمام شهرستان‌ها و شعب استان مشغول فعالیت هستند، توانستند 117 نفر را در حوادث و سوانح نجات دهند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین بیان کرد: به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مردم در حوادث و سوانح، سامانه ندای امداد به شماره 112 آماده دریافت گزارش‌های مردم از حوادث است.

هاشمی بیان کرد: روزانه مردم با این سامانه تماس برقرار می‌کنند و امدادگران از نزدیک‌ترین پایگاه به محل وقوع حادثه اعزام می‌شوند تا بتوانند به نحو سریع‌تر و بهتر به یاری حادثه‌دیدگان و آسیب‌دیدگان حوادث بشتابند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین عنوان کرد: در ایام نوروز تیم‌های مختلفی از این معاونت برای امدادرسانی به مسافران حضور دارند و دیگر دستگاه‌های امدادی را نیز در انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: این تیم‌ها همواره آماده کمک به حادثه‌دیدگان هستند و در کشیک‌های خود در صورت بروز حادثه به محل اعزام می‌شوند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین عنوان کرد: با توجه به افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه بالا رفتن احتمال وقوع حوادث در ایام نوروز، با هدف ارتقای سطح آمادگی و توان‌افزایی امدادگران این جمعیت برای اجرای طرح نوروزی دوره‌های بازآموزی برای آنان در شهرستان‌ها و شعب مختلف هلال‌احمر استان برگزار شد.

هاشمی بیان کرد: البته علاوه بر امر نجات مصدومان و حادثه‌دیدگان، موضوع پیشگیری نیز که از اهداف اساسی و مهم جمعیت هلال‌احمر به شمار می‌رود، در دستور کار قرار دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قزوین ادامه داد: به این منظور ضمن شناسایی نقاط حادثه‌خیز در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، امدادگران جمعیت هلال‌احمر در ساعات اوج ترافیک در وضعیت آماده‌باش کامل هستند.

انتهای پیام/77011/گ30/ظ1004

نظر شما