شناسهٔ خبر: 43001641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترکیه: پلوسی سیاستمداری مغرض است

تهران- ایرنا- سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در انتقاد از سخنان اخیر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در مورد ترکیه، وی را سیاستمداری مغرض خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی، ابراهیم کالین شنبه به خبرنگاران در استانبول گفت: پلوسی که مواضع خصمانه علیه ترکیه اتخاذ کرده یک سیاستمدار مغرض است. او قبلاً نیز چنین نگرشی نسبت به اتهامات نسل کشی ارمنستان داشته است.

وی افزود: همانطور که ادعاهای وی در مورد نسل کشی ارمنی‌ها با واقعیت‌های تاریخی مطابقت ندارد، ارزیابی‌های وی از سیاست ترکیه نیز هیچ ارتباطی با واقعیت های تاریخی و واقعی ندارد.

کالین گفت، تلاش برای حل مشکلات داخلی سیاست آمریکا از طریق ترکیه یک تلاش بیهوده است. توصیه ما به آنها این است که تاریخ و پویایی جدید ترکیه را به درستی ارزیابی کنند.

پلوسی روز جمعه در واکنش به سخنان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره شکست احتمالی در انتخابات ۲۰۲۰ و انتقال قدرت گفت: «‌می‌دانیم که او چه کسانی را تحسین می‌کند. او "ولادیمیر  پوتین" رئیس جمهوری روسیه، "کیم جونگ اون" رئیس کره شمالی و "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه را  تحسین می‌کند.»

پلوسی در ادامه افزود: « اما من به او (ترامپ) یادآوری می‌کنم ، شما در کره شمالی نیستید، شما در ترکیه نیستید، شما در روسیه نیستید، آقای رئیس جمهور، شما در عربستان نیستید. شما در ایالات متحده هستید. اینجا یک دموکراسی است، پس چرا فقط برای یک لحظه سعی نمی‌کنید به افتخار سوگند ریاست جمهوری خود، به قانون اساسی ایالات متحده احترام بگذارید؟ »

نظر شما