شناسهٔ خبر: 42997854 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فقط 58درصد مردم بوشهر پروتکل بهداشتی را رعایت می کنند

استاندار بوشهر گفت: هرچند ۷۰ درصد مردم استان اقدام به استفاده از ماسک می‌کنند اما آمار ۵۸ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی رضایت بخش نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالکریم گراوند عصر امروز در آئین تجلیل از فعالان بخش بهداشت و درمان استان بوشهر اظهار داشت : هرچند ۷۰ درصد مردم استان اقدام به استفاده از ماسک می‌کنند اما آمار ۵۸ درصدی رعایت پروتکل های بهداشتی رضایت بخش نیست و همکاری بیشتر در این زمینه الزامی است.


استاندار بوشهر تاکید کرد: تنها راه جلوگیری برای وارد نشدن به فاز جدید بیماری کرونا استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: نظام سلامت کشور علاوه با ویروس کرونا با ویروس و پدیده تحریم نیز روبرو است و کادر بهداشت و درمان این سرزمین تنها با توکل بر خدا، ایثار و گذشت و با تکیه بر سرمایه نیروی انسانی به جنگ بیماری رفته و تاکنون کارهای بزرگی انجام داده است.

گراوند گفت: بیماری کرونا ضعف‌ها و کمبودهای درمانی استان را مشخص کرد و تلاش شده تاکنون این کاستی‌ها و نیازمندی‌ها در استان برطرف شود تا نیازی نباشد بیماران برای پی گیری کارهای درمانی به استان‌های همجوار بروند.

استاندار بوشهر با اشاره به تقویت تجهیزات درمانی در بیمارستان‌ها عنوان کرد: تلاش شده با احداث بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی استان و استفاده از ظرفیت بیمارستان سپاه و نیروهای مسلح زیرساخت‌های بهداشتی در استان تقویت شود.

گراوند خاطرنشان کرد: نباید کاهش ابتلا و شمار جان باختن ناشی از کرونا حساسیت نسبت به این بیماری را کاهش دهد، چون هرگونه سهل انگاری ما را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما