شناسهٔ خبر: 42997583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار خوزستان: هیچ مراسمی برای اربعین در شهرها نداریم

گروه استان‌ها- استاندار خوزستان گفت: میزان رعایت ضوابط بهداشتی بین مردم کاهش یافته است و این آمار ابتلا به کرونا را افزایش داده است و به همین خاطر هیچ مراسمی برای اربعین در شهرها نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، به نقل از روابط عمومی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در نشست ستاد مقابله با کرونا خوزستان اظهار داشت: ظرف دو هفته  گذشته کرونا که در خوزستان کاملا مهار شده بود و رو به کاهش بود، اکنون به سمت افزایش حرکت کرده است.

وی افزود: شیب این افزایش بسیار ملایم است و تند نیست و اگر هم اکنون دست به‌کار شویم و مردم همانند گذشته همراهی و کمک کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توانیم سریع روند را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان اظهار داشت: تعداد فوتی‌ها به نسبت دو هفته گذشته مقداری افزایش یافته است. تعداد بستری‌ها نیز مقداری افزایش یافته است شرایط را باید با جدیت کنترل کنیم.

این مقام مسئول بیان داشت: باید تمام شرایطی که مربوط به وضعیت قرمز است اعمال شود و همه مکلف و موظف هستند که دستورالعمل‌های شرایط قرمز را رعایت کنند. هیچ کس حق تخطی از ضوابط اعلامی ستاد کرونا را ندارد.

 شریعتی گفت: امسال مراسم اربعین نداریم و حتی در سطح شهرها نیز مراسمی برگزار نمی‌شود و مطابق نظر مقام معظم رهبری در منازل برگزار می شود.

وی با اشاره به مراسم سنتی و سالانه پیاده‌روی در شهرستان بهبهان بیان داشت: در بهبهان نیز مراسم راهپیمایی در روز شهادت امام رضا برگزار نمی‌شود. همه موارد باید رعایت شده و تجمعات نباید شکل بگیرد.

استاندار خوزستان گفت: مسئولان و فرمانداران لازم است از برگزاری مراسم خاکسپاری و عروسی پیشگیری کرده و زیارت اهل قبور باید کنترل و جلوگیری شود.

وی بیان داشت: تمام مقرراتی که مرتبط با شرایط قرمز هست باید اعمال شود و با جدیت بتوانیم روند بیماری را کنترل و مدیریت کنیم.

شریعتی گریزی هم به بارش‌های پاییزی زد و گفت: بنا شد هرس درخت کنوکارپوس‌ با جدیت و سریع انجام شود چون با نخستین بارش‌ها در پاییز معضل بیماری تنفسی ایجاد می‌شود و با هرس درختان قابل کنترل است.

وی تاکید کرد: امیدواریم این مسئله هرس درختان با سرعت و جدیت خوبی انجام شود تا بتوانیم به صورت جدی آلرژی‌های ناشی از بارش‌های ابتدایی را کنترل کنیم. بنا شد اکیپ‌هایی برای بازدید و نظارت تشکیل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین مقرر شد آموزش و پرورش را کمک کنیم نظارت جدی‌تری انجام دهد. اگر چه تعداد بیماران دانش آموز استان به علت کنترل‌ها کم بوده است و همگی دانش آموزان مبتلا نیز شرایط بهبودی را پیدا کردند.

وی به مسئله اطلاع‌رسانی اشاره و بیان داشت: صدا و سیما، کمیته فرهنگی و سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی دوباره تبلیغات گسترده‌ای برای استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات انجام دهند.

استاندار گفت: در مناطق حاشیه و کم‌برخوردار شرایط و میزان رعایت ضوابط بهداشتی مقابله با کرونا مناسب نیست. باید مردم در این مناطق رعایت بیشتری کرده و بیشتر از ماسک استفاده کنند. دستگاه‌های اجرایی هم در توزیع ماسک کمک کنند.

انتهای پیام/341/ح

نظر شما