شناسهٔ خبر: 42964723 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس:

کتاب جامع عملیات ثامن الائمه تا پایان سال منتشر می شود

سردار نایینی از انتشار کتاب جامع کارنامه عملیات ثامن الائمه خبر داد و گفت: عملیات ثامن الائمه آغاز تغییر استراتژیک در جنگ ما بود و ما در کمتر از ۹ ماه توانستیم چهار عملیات بزرگ را به اجرا دربیاوریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار نایینی در نشست واکاوی عملیات ثامن الائمه و گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان این عملیات گفت: کتاب جامع کارنامه عملیات ثامن الائمه در دست تالیف و انتشار است. این کتاب تا پایان سال منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

 

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اطهار کرد: عنصر اصلی در مدیریت و فرماندهی جنگ عقلانیت و تدبیر بود. این عنصر در سازماندهی نیروهای مردمی، اتخاذ استراتژی تهاجمی، تاکتیک های منحصر به فرد، شجاعانه و مقتدر در جنگ را رقم زد.

 

وی گفت: اجرای عملیات ثامن الائمه بدون در نظر گرفتن این ویژگی ها امکان پذیر نبود.

 

مدیر مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس خاطرنشان کرد: 80 درصد از اسناد و نوارهای ضبط شده راویان جنگ در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس مربوط به جلسات طرح عملیات و 20 درصد دیگر مربوط به مدیریت نبردها است.

 

سردار نایینی با بیان اینکه در عملیات والفجر 8 که 80 روز به طول انجامید هفت ماه طرح عملیات داشتیم، گفت: نگاه ما به تاریخ شفاهی فرماندهان نگاه به حفظ سرمایه های ملی است زیرا تاریخ با روایت هایش باقی می ماند و فناوری های ارتباطی جدید موجب می شود که ما در این فضا با یک جنگ شناختی روبرو باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یک فرهنگ بود که برای ما بازدارندگی و اقتدار ملی را به ارمغان آورد.

 

وی در مورد جلد دوم تاریخ شفاهی سرلشکر صفوی گفت: این اثر حاصل 29 جلسه گفت و گوست که بخشی از گفت و گوها توسط مرحوم اردستانی و بخشی دیگر محسن رخصت طلب انجام شده است. در این کتاب سرلشگر صفوی به تشریح عملیات های سال 61 تا 65 پرداخته اند.

 

وی گفت: جلد نخست تاریخ شفاهی با عنوان سنندج تا خرمشهر رونمایی شده و تاریخ شفاهی فرماندهان از منابع مهم تاریخی است که جزییات را با دقت توضیح می دهد.

 

پایان پیام/34

نظر شما